Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد گفت: کمک‌های مردم به زلزله‌زدگان جلوه‌های باشکوهی از همدلی و امید را خلق کرد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام رضا نوری، در آئین نمازجمعه بجنورد اظهار داشت: امانت‌داری، اصلی بزرگ در اصول اسلامی است و رعایت امانت‌داری در نگه‌داشت بیت‌المال از مهم‌ترین خواسته‌های رسول خدا از مسلمانان و حاکمان جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبر اسلام، امید، صبر، و توکل را در هم آمیختند و شکنجه و آزار و اذیت بسیاری از اصحاب پیامبر اسلام، تاثیری در اراده ایشان برای دعوت به اسلام نداشت. پیامبر از پا ننشست و نا امید نشد و مبارزه با جهل و ظلمت را ادامه داد.

نوری با اشاره به تحریم و محاصره اقتصادی پیامبر و اصحابشان در شعب ابی‌طالب، تصریح کرد: پیامبر در ظاهر زمانه آن روز، هیچ یار و یاوری نداشت. از همه طرف در محاصره بود، ولی با همه این‌ها، ایستادگی پیامبر و یارانشان در آن سه سال، اسوه‌ای برای اسلام شد و به همگان یاد داد که در برابر سختی‌ها، باید مقاوم بود. این مقاومت، پیروزی و نصرت را به‌همراه دارد.

امام جمعه موقت بجنورد، زحمات پیامبر در مدت زعامت جامعه اسلامی را به خاطر عمق محبت پیامبر نسبت به مردم دانست و با یادآوری عشق ایشان به مردم خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام هیچ‌گاه سفره و خرج خود را از مردم و به‌ویژه محرومان جامعه جدا نکرد. همه عشق و محبت پیامبر به مردم بود و حتی در قیامت هم شفاعت و نجات امت، مهم‌ترین خواسته پیامبر اسلام است. ویژگی جامعه و حکومت اسلامی توجه به مردم و مهربانی به آن‌ها است.

وی تاکید کرد: اسلام دین رافت و مهربانی است و ترور و ظلم و خشونت، جایگاهی در اسلام ندارند. پیامبر حساسیت‌های قومی و قبیله‌ای را در دین اسلام از بین برد و تقوا را مهم‌ترین اصل برتری افراد در جامعه اسلامی دانست و این تفسیر پیامبر بر اساس اصل عدالت و برابری در جامعه اسلامی است. در جامعه نبوی، ضعفایی که توسط قریش به حساب نمی‌آمدند، بزرگ و معتبر شدند.

نوری گفت: مسئولان جامعه اسلامی با تاسی از اخلاق نبوی، توکل، ایمان و صبر را سرلوحه امور خود قرار دهند و بدانند که اگر سفره خود را از مردم جدا نکنند و با مردم و برای مردم باشند به جامعه نمونه اسلامی که خواسته انقلاب اسلامی است، خواهیم رسید.

خطیب موقت نمازجمعه بجنورد با اشاره به ویژگی‌های اهل‌بیت اطهار(ع) در زندگی شخصی و اجتماعی، زندگی این بزرگان را سراسر تلاش برای تغییر وضعیت جامعه و اعتلای دین مبین دانست و اظهار داشت: مردم صدر اسلام در مواقعی ائمه را تنها گذاشتند و این حاصل بی بصیرتی آنان بود. تنها ماندن امام مجتبی(ع) در دوران پس از امیرالمومنین(ع) به حدی رسید که امام در بیت خود نیز تنها بود و خیانت‌های زیاد و بی‌وفایی‌هایی به محضر این امام بزرگوار روا شد. در برابر این ظلم‌ها، امام برای حفظ دین خدا صلح کرد و این صلح فقط برای صلاح دین خدا بود.

وی افزود: پس از امام مجتبی، معاویه تمام عهود خود را زیر پا گذاشت و همه پیمان‌ها را شکست و این نشانه و خصلت بارز دشمنان است. هم‌اکنون نیز آمریکا به هیچ کدام از عهد و پیمان‌هایی که حاصل روزها مذاکره است، پایبند نیست. امروز آمریکا کمک‌های مالی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه را نیز مسدود کرده که اوج نامردی و قساوت و رذالت است. این‌ها عبرت‌هایی است که به دشمنان امید و دل نبندیم زیرا این فرموده قرآن است که اعتماد به افرادی که ایمان ندارند و ظالم هستند، در ونیا آخرت عقوبت بدی دارد.

نوری با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور، با تشکر از کمک‌های بسیار زیاد مردم سراسر کشور ادامه داد: مردم ایران همیشه جلوتر از مسئولان هستند و همیشه به یکدیگر محبت دارند. کمک‌های نقدی و غیر نقدی بسیاری خوبی جمع‌آوری شده و امیدواریم با این کمک‌ها و تلاش همه مسئولان این آسیب‌دیدگی‌ها رفع شود.

وی تاکید کرد: در این گونه حوادث آزمایش و ابتلای الهی برای همه رقم می‌خورد و ساختن واحدهای مسکونی و سرپناه برای زلزله‌زدگان مهم‌ترین کمکی است که می‌توان به مردم کرمانشاه انجام داد.

منبع:‌تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود