Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: با توجه به نبود امکان برای شهروندان ایرانی آمریکایی برای انتقال مستقیم پول به ایران به منظور کمک به زلزله‌زدگان در غرب ایران انتقادات به تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدت یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آنکه ایران و گروه ۱+۵ در ژانویه ۲۰۱۵ به یک توافق هسته‌ای دست یافتند قدرت‌های جهانی برخی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کردند اما باقی تحریم‌ها که موسوم به تحریم‌های اولیه واشنگتن است و به روزهای آغازین پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران بازمی‌گردند، همچنان به قوت خود باقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آسوشیتدپرس در ادامه به گزارشات انتقادی رسانه‌های داخلی ایران اشاره کرد که در آن‌ها نسبت به مشکلات ایرانیانی که در آمریکا زندگی می‌کنند برای انتقال پول به ایران به منظور کمک به حادثه‌دیدگان در زلزله این هفته غرب ایران مشکل دارند، شکایت شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که اظهارنظری درباره زلزله مهیب غرب ایران نداشته است چندی پیش از تأیید توافق هسته‌ای سر باز زد. وی با این کار سرنوشت توافق را به دست کنگره آمریکا سپرد که اکنون باید درباره وضع مجدد تحریم‌های لغو شده به واسطه برجام و ماندن در این توافق تصمیم‌گیری کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال‌های گذشته به ویژه پس از وقوع زلزله در شهر بم در ایران به منظور کمک به این کشور برخی تحریم‌ها را لغو کرد. این اقدام حتی پس از آن صورت گرفت که جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا ایران را یکی از اعضای محور شرارت نامیده بود. وزارت خزانه‌داری آمریکا در آن زمان بیانیه‌ای منتشر کرد و زلزله بم را فاجعه‌آمیز خواند و اجازه داد تا اقلام خوراکی، لباس و پزشکی به ایران منتقل شوند.

اما در حال حاضر با توجه به باقی ماندن تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران، سازمان‌ها و بانک‌ها همچنان برای دادوستد با ایران از قوانین آمریکا هراس دارند.

تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایران و آمریکا در این باره گفت: یک بانک پیش از این به من گفت که بهترین راه برای انتقال پول به ایران این است که چمدانی از اسکناس پر کنیم و به تهران ببریم. بانک‌ها از نقل و انتقالات مالی درآمد کسب می‌کنند. وقتی که آن‌ها به چنین دادوستدی نه می‌گویند به این معنی است که آن‌ها هراس دارند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود با اشاره به زلزله یکشنبه شب (۲۱ آبان‌ماه) در مناطق مرزی ایران و عراق به ارائه جزئیاتی درباره میزان تلفات و خسارات این زلزله مهیب پرداخت.

آسوشیتد پرس در بخش پایانی این گزارش تصریح کرد: در روزهای اخیر با توجه به مشکلات انتقال پول به ایران به ویژه به منظور کمک به زلزله‌زدگان انتقادات درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیش از پیش در مرکز توجهات و مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد