Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@14:18:01 GMT

رونمایی از چاپ دوم پرفروش‌ترین کتاب فوتبالی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۷۸۲۸

رونمایی از چاپ دوم پرفروش‌ترین کتاب فوتبالی

رکنا: نشست نقد و بررسی کتاب فوتبال و فلسفه با حضور امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال، پژمان راهبر سردبیر ورزش سه و عیسی عظیمی مترجم این کتاب در اردبیل برگزار شد.

در این نشست که به بهانه انتشار چاپ دوم این کتاب برگزار شد، اهمیت جستجوی معنا در فوتبال ایران و ضرورت نگاه عمیق‌تر به فوتبال مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر حاج‌رضایی با مقایسه تفاوت‌های فرهنگی در متن فوتبال ایران در گذشته و حال گفت: «متاسفانه نمی‌توانیم بگوییم که فضای حاکم بر فوتبال ما به نسبت گذشته بهتر شده است». او این مساله را ناشی از فقر مطالعه در بین هواداران فوتبال دانست و تصریح کرد انتشار کتاب‌هایی از این دست می‌تواند گام موثری در اصلاح این روند باشد.
پژمان راهبر نیز با اشاره به بخش‌هایی از کتاب که به موضوع خرافه در فوتبال می‌پردازد، بحث روز رسانه‌ها در فوتبال ایران را پیش کشید و گفت: «فهم عمیق‌تر فوتبال از سوی بازیکنان، هواداران و به ویژه مدیران می‌تواند راه را بر چنین رفتارهایی که آفت فوتبال و جامعه است، ببندد». سردبیر ورزش Sport سه با بررسی فصل‌هایی از کتاب، از جمله فصلی که به تحلیل دو گل مشهور مارادونا به انگلیس در نیمه‌نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ و مفهوم معجزه در فوتبال اختصاص دارد، عنوان کرد اساساً دخیل کردن امر قدسی در فوتبالی که در نهایت یک بازی انسانی است، نمی‌تواند مورد تایید باشد.
عیسی عظیمی مترجم کتاب فوتبال و فلسفه نیز ضمن ابراز رضایت از استقبال اهالی فوتبال از این کتاب، بر ضرورت تولید محتوای فارسی مرجع درباره فوتبال تاکید کرد و گفت: «مخاطب پرشمار فوتبال فرصتی است که می‌توان از آن برای انتقال معنا به عامه مردم استفاده کرد». او این روند را ابتدای مسیری دانست که منجر به پالایش فضای فوتبال و در نهایت جامعه می‌شود.
نشست نقد و بررسی کتاب فوتبال و فلسفه در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی در اردبیل برگزار شد. این کتاب توسط نشر مرکز منتشر شده و در مدت کمتر از سه ماه به چاپ دوم رسیده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

دیگر خبرها

  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود