Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: فرمانداران استان تقویت ارتباط با مردم را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی شهریاری عصر چهارشنبه در سمینار فرمانداران شهرستان های ۱۷ گانه استان ضمن عرض تسلیت جان باختن شماری از هم وطنان در زلزله اخیر غرب کشور افزود: مردم استان با حس نوع دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی، مشارکت گسترده ای در راستای کمک رسانی به مردم مناطق زلزله داشته اند و جا دارد از این اقدام خداپسندانه و مشارکت خیرخواهانه مردم استان تقدیر و تشکر کنم امیدواریم این مشارکت مردم در تمام زمینه ها و در مدیریت سایر امور استان نیز توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه وظیفه فرمانداران را در شهرستان ها بسیار خطیر و آنان را رابط اصلی بین دولت و مردم عنوان کرد و افزود: با همت و مدیریت فرمانداران بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان ها قابل حل خواهد بود؛ از فرمانداران انتظار می رود مشکلات شهرستان ها را به استانداری منتقل کنند و پیگیر رفع آنها نیز باشند.

شهریاری تقویت ارتباط با مردم و افزایش اعتماد آنان به نظام مقدس اسلامی و دولت خدمتگزار را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: فرمانداران باید با حضور در میان مردم و افزایش ارتباطات خود با شهروندان و پیگیری جدی مسائل و مشکلات آنان، زمینه رضایتمندی و افزایش اعتماد مردم به نظام مقدس اسلامی و دولت را بیش از پیش فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از برنامه های دولت دوازدهم، واگذاری امور به خود مردم است فلذا انتظار می رود فرمانداران در این راستا نیز اهتمام ویژه داشته باشند و زمینه افزایش مشارکت مردم در امور مختلف را فراهم کنند.

شهریاری همچنین تاکید کرد: فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی نظام و دولت در شهرستان ها، باید بدون اعمال سلایق شخصی و گرایش های سیاسی خود، در جهت خدمت رسانی به عموم مردم و شهروندان تلاش کنند و در این راستا از نظرات و ایده های تمام گروههای سیاسی چه موافق و چه مخالف بهره بگیرند چرا که هدف ما خدمت رسانی به مردم و عملیاتی نمودن سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است.

برنامه محوری و پیش بردن امور شهرستان ها بر مبنای برنامه توسعه، مشخص نمودن الویت های سرمایه گذاری در شهرستان ها و توجه و مدیریت نقاط و مسائل بحران زا از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این نشست بود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل ها و ظرفیت های استان اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی پتانسیل های بسیار بالایی دارد و نسبت به خیلی از استان های دیگر از امکانات زیادی برخوردار است؛ برای مثال مرزی بودن این استان با سه کشور خارجی، نه تنها تهدید، بلکه فرصتی برای رشد و توسعه است که تلاش داریم به بهترین نحو از این مزیت بی نظیر استان استفاده کنیم.

شهریاری افزود: وجود پتانسیل و ظرفیتهای کشاورزی و استعدادهای آبی استان و وجود آثار تاریخی و گردشگری فراوان در نقاط مختلف استان از دیگر ظرفیت هایی است که استفاده بهینه از آنها می تواند مسیر توسعه استان را بیش از پیش هموار کند.

وی تاکید کرد: بسته گردشگری شهرستان ها برای معرفی به گردشگران و سرمایه گذاران این حوزه باید تهیه و همچنین صنعت بوم گردی مورد توجه قرار گیرد.

وی ارتقای کشاورزی استان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: با توسعه و ترویج شیوه های آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت و استانداردسازی استفاده از سموم کشاورزی باید کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی استان را افزایش و زمینه را برای صادرات این محصولات به بازارهای خارجی فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه تقویت هویت ملی را از مواردی عنوان کرد که فرمانداران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی در این ارتباط گفت: برخی جریانات افراطی می خواهند با دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی، بین مردم و اقوام استان تفرقه ایجاد کنند که لازم است در مورد این مسائل نیز هوشیاری لازم را داشته باشیم.

توجه به نظم و انضباط کاری در ادارات و خوشرویی در برخورد با مردم و مراجعه کنندگان به ادارات از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این جلسه بود

شهریاری همچنین از فرمانداران خواست در جهت اجرای قانون اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای کوچک و جذب منابع مصوب در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان ابراز کرد: به همراه مدیران کل دستگاههایی که لازم است، در همه شهرستان های استان حضور و ضمن شرکت در جلسه شورای اداری از پروژه های مهم شهرستان ها نیز بازدید خواهیم نمود.

فرمانداران استان نیز در این دیدار، گزارشی را از ظرفیت ها، پتانسیل ها و همچنین مسائل و مشکلات شهرستان متبوع خود ارائه کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم

در مراسمی به مناسبت روز شوراها، به اینکه ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی به همت شورای اسلامی استان اردبیل، با حضور استاندار اردبیل، رییس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان از شوراهای برتر، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شورا تجلیل شد.

شوراها که منتخبان مردم در روستاها و شهرها هستند، خدمت به مردم در این عرصه را افتخاری بزرگ عنوان کردند .

این شوراها که پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند نقش اساسی در پیگیری و تحقق مطالبات مردم دارند.

در این مراسم که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، به این موضوع که ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه شورا در پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: شوراها باید در جلب رضایتمندی مردم و تأثیرگذاری در جامعه همت ویژه داشته باشند.

سید حامد عاملی تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در استان برای پیشبرد اهداف توسعه استان وجود دارد که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

وی از پیگیری برای ارائه کارت به شوراها خبر داد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا، از تلاش و همت شورای اسلامی استان در پیگیری مطالبات مردم تشکر کرد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو سیاست دستگاه قضایی را تعامل با مسئولان برای توسعه استان عنوان کرد و افزود: در این راستا دستگاه قضایی برای تحقق مطالبات مردم از شوراها حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شوراها بدون منت به مردم خدمت می‌کنند و این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا اضافه کرد: همایش گرامیداشت روز شورا در محل سالن پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

ابراهیم صفری بیان کرد: در این همایش از شوراهای برتر، پیشکسوتان شورا و اعضای شورا تجلیل و قدردانی شد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و 255 شوراها در روستاها و شهرهای استان فعالیت می‌کنند که این شوراها نقش اساسی در پیگیری مطالبات مردم دارند.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای پیگیری و تحقق مطالبات مردم جلسات و بازدیدهای مختلفی توسط شورای اسلامی استان برگزار شده و در این جلسات و بازدیدها از ظرفیت نمایندگان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری و تحقق مطالبات مردم استفاده شده است.

صفری گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های روستاها و شهرها اولویت اساسی است و در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم