Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تبریز گفت: مسؤولان قبل از فرا رسیدن فصل سرما نسبت به تأمین سرپناه ایمن برای مردم زلزله‌زده تدابیر لازم را بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز ارتحال علامه جعفری، اظهار داشت: قرار است کنگره بزرگداشت آن عالم فرزانه آذر ماه سال جاری به همت نهادهای حوزوی و دانشگاهی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که آن عالم متأله افتخاری برای منطقه آذربایجان و تبریز است، خاطرنشان کرد: آثار ارزشمند علامه جعفری ناشناخته مانده است، این در حالیست که روز گذشته سالروز وفات علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان بود که هر دو علامه حق بزرگی بر جهان اسلام و تشیع دارند.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع این افتخار را داشته که دو شهید محراب آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی را تقدیم اسلام کرده است، افزود: آذربایجان همواره در طول تاریخ مهد پروش علما، مجاهدان، علامه‌ها و فلاسفه بزرگ بوده است.
آیت الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور و جان باختن صدها هموطن در استان کرمانشاه اظهار داشت: این فاجعه دلخراش دل همه ملت ایران را به درد آورد، امیدوارم مردم سراسر کشور با کمک‌های نقدی و غیرنقدی حمایت خود را از مردم کشورمان نشان دهند.
وی با تأکید بر این‌که مسؤولان و متولیان رسیدگی به امور زلزله‌زدگان بایستی با هماهنگی در سریع‌ترین زمان ممکن به وضعیت مصیب‌دیدگان رسیدگی کنند، افزود: انتظار داریم متولیان امر قبل از فرا رسیدن فصل سرما نسبت به تأمین سرپناه ایمن برای مردم زلزله‌زده تدابیر لازم را بیاندیشند.
امام جمعه موقت تبریز با یادآوری این‌که زلزله غرب کشور بار دیگر اوج وحدت، همدلی و برادری ملت ایران در امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان را به منصه ظهور رساند، گفت: این حادثه فرصتی برای پیوند قلوب ملت ایران شد، مردم نوعدوست سراسر کشور نشان دادند که همواره در امر خیر و حسنه پیشتاز هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: نقش بسیج تنها در دوران دفاع مقدس خلاصه نشده است، امروز شاهدیم که برکات ارزشمند دستور فرمان تاریخی امام راحل در تشکیل بسیج مستضعفین در عرصه‌های مختلف تجلی یافته است.
آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که خدمات بسیج امروز در عرصه های فرهنگی، عمرانی، علمی، اجتماعی و حتی اقتصادی نیز گسترده شده است، گفت: دانشمندان جوان بسیجی عامل اقتدار و تعالی نظام هستند، از سوی دیگر نیروهای جهادی بسیج در مناطق محروم کشور منجر به آبادانی و پیشرفت شده اند.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور