Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: از افتتاح تالار آئین آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان همدان همزمان با دهه وقف خبرداد.

حجت‌ الاسلام علی حسینی،  رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان اظهارکرد:  دهه وقف از ( 25 آبان) با حضور در گلزار شهدا و غبار روبی امامزاده عبدالله (ع) در این شهرستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در دومین روز از دهه وقف که با 28 صفر متقارن شده است قرائت زیارت حضرت رسول الله (ص) از بعید و تجمع لبیک یا رسول الله (ص) در سطح بقاع متبرکه این شهرستان برپا می شود.

 

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای وقف، ارائه خدمات رایگان پزشکی در نماز جمعه ویژه نمازگزاران و افتتاح مرکز قرآنی امامزاده عبدالله (ع) همدان از اهم برنامه های دهه وقف است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان ابراز کرد: همچنین در ایام دهه وقف درمانگاه موقوفه بهاء الملک به صورت رایگان  عموم مردم را ویزیت و درمان می کند به طوری که این درمانگاه در ایام سال براساس اجرای نیت واقف خیراندیش به 32 روستا خدمات رسانی می کند.

 

حجت‌ الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم سوگواری با حضور 10 نفر از خادمین آستان قدس رضوی در امامزاده عبدالله (ع) برگزار می شود.

 

وی از نشست تخصصی ویژه طلاب حوزه علمیه زنگنه، گلنگ زنی زائر سرای امام محسن(ع) ،  افتتاح تالار آئین امامزاده عبدالله(ع) ، کلنگ زنی تربت خانه امامزاده قاسم (ع)، دیدار با خانواده های شهدا، رونمایی از ضریح امامزاده اسماعیل(ع) ، نشست تخصصی با فعالان قرآنی و جامعه پزشکان را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 وقف جدید درزمینه های دارو و درمان، کمک به ایتام، روضه خوانی، کمک به مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه چهار وقف جدید در زمینه تأمین تهیه جهیزیه برای زوجین به ثبت رسیده است، افزود: واقفان خیر اندیش در حال حاضر باید نسبت به وقف های جدید در خصوص کمک هزینه زندگی و جهیزیه برای انسان های نیازمند همت گمارند.

 

وی بیان کرد: واقفان خیراندیش با موقوفه های خود در راستای ازدواج آسان جوانان گام بردارند و در سال های نخست زندگی مشترک زوج های نیازمند را در تامین مخارج زندگی یاری دهند.

 

وی اظهار کرد: شهرستان همدان دارای 8 هزار رقبه و 750 موقوفه می باشد.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، بهمن اخلاقی گفت: با عنایت به تحقق شعار سال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اقامتگاه سنتی گل‌سنگ در منطقه دربند شهرستان مهدی‌شهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا، دارای دو سوئیت اقامتی با ظرفیت ۲۵ نفر است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه اقامتگاه‌ سنتی گل‌سنگ با حجم سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۵ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان مهدی‌شهر فراهم‌شده است.

او افزود: ۲ سوئیت اقامتی، رستوران، کافه و ۸ آلاچیق در محوطه هرکدام به متراژ ۹ مترمربع در این اقامتگاه سنتی در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: منطقه گردشگری دربند به دلیل آب‌وهوای مطبوع و مناسب، نزدیک بودن به مرکز استان و شهر نمونه بین‌المللی گردشگری شهمیرزاد، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در سراسر کشور است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است، افزود: گردشگری یکی از راه‌های توسعه پایدار استان سمنان است و شهرستان مهدی‌شهر در حال حاضر دارای ۶۵ واحد گردشگری شامل هتل، مجتمع بین‌راهی، رستوران سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی دارای مجوز است.

در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست حراست و رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بخشدار مرکزی مهدی‌شهر، رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر و... حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901594

دیگر خبرها

  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان