Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ وقف جدید به ثبت رسیده است، گفت: در دهه وقف ۱۲ وقف جدید نیز به ثبت می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان امروز( 25 آبان) با گرامیداشت هفته وقف در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه‌های هفته وقف امسال از 25 آبان ماه مصادف با 27 ماه صفر آغازشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از مجموع ۴۱۶ میلیارد تومان بدهکاری ادارات استان به اوقاف، ۱۵۴میلیارد تومان از مبلغ بدهکاری در بخش نیروهای مسلح، سپاه و ارتش مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: از برپایی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" در سطح استان به‌ویژه مراکز شهرستان‌ها خبرداد و افزود: همچنین با همکاری روابط عمومی این اداره کل 9 فیلم مستند به صورت کلیپ دو تا 20 دقیقه ای از نیات واقفین خیراندیش تهیه و از شبکه استانی و سه سیما پخش خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: سرداب امامزاده عبدالله(ع)، مرکز فرهنگی امامزاده عبدالله(ع)، آستان چند امامزاده که بازسازی شده مانند روستای طراقیه در کبودراهنگ، نصب ضریح در امامزاده پیرسلمان و اسماعیل در همدان افتتاح خواهد شد.

 

حجت الاسلام کاروند بیان داشت: در استان همدان ۷۱۳ موقوفه منفعتی و ۳۰۷ موقوفه با عنوان نیت واقف وجود دارد و بیشترین وقف در همدان و نهاوند انجام می شود .

 

برگزاری همایش یاوران وقف در همدان

 

وی از برگزاری همایش یاوران وقف خبرداد و تصریح کرد: در این همایش از فعالان عرصه ای وقف از جمله واقفان، هیات امنای بقاع متبرکه و اصحاب رسانه تجلیل به عمل می آید.

 

وی ، از اعزام کاروان زائر اولی‌ها به مشهد مقدس به تعداد 110 نفر، افتتاح اماکن مذهبی بازسازی‌شده مانند سرداب امام‌زاده عبدالله(س)، مرکز فرهنگی این بقعه متبرکه  و برگزاری نمایشگاه عکس به همراه تئاتر خیابانی در دهه وقف خبرداد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه توزیع گوشت برای مناطق محروم و توزیع نان در تویسرکان در حال انجام است، ادامه داد: همچنین تا مرحله دوم کمک به زلزله‌زدگان 90 میلیون تومان از محل موقوفات استان همدان هزینه شده است.

 

حجت الاسلام کاروند گفت: یکی دیگر از برنامه های دهه وقف همایش"وقف در تاریخ همدان" با مشارکت اساتید دانشگاه، برگزاری نشست‌های صنفی با حضور اساتید دانشگاه، روحانیون، مبلغین و فعالان قرآنی است.

 

وی با اشاره به اینکه بیماری پروانه ای به عنوان بیماری صعب العلاج ثبت شده است، تصریح کرد: طبق آمار دو ماه گذشته۳۳  بیمار پروانه در کل استان و به تازگی ۴مورد درفامنین شناسایی شده اند که به هر بیمار پروانه ای مبلغ یک میلیون کمک هزینه از محل موقوفات پرداخت می شود.

 

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: اجرای ویژه‌برنامه شهادت امام حسن(ع)، امام رضا(ع) و پیامبر اکرم(ص)، ویزیت رایگان در درمانگاه اعتمادیه، خرید صد میلیون تومان تجهیزات برای بیمارستان فیروزآبادی و غبارروبی بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این دهه است.

 

وی افزود: توزیع گوشت، نان و بسته‌های حمایتی در بین نیازمندان و ساخت 10 حمام در روستاهای کبودرآهنگ ، افتتاح زائرسرای امامزاده محسن (ع) و مرمت چند بقاع متبرکه از برنامه ای دهه وقف استان همدان است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 52 وقف جدید شامل زمین کشاورزی، مسکونی آثار فاخر هنری و ... به ثبت رسیده است، اذعان کرد:  12 وقف جدید در دهه وقف امسال در استان همدان به ثبت می رسد.

 

توزیع ۶ هزار و ۲۰۰ بسته حمایتی مهر تحصیلی به دانش آموزان 

 

حجت الاسلام کاروند بیان داشت: یکی از اقداماتی که در حوزه اجرای نیت مذهبی انجام شده اعزام ۱۵۰مبلغ از حوزه علمیه قم و۱۰۶مبلغ بومی به مناطق با هدف گسترش بصیرت عاشورایی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای ویژه برنامه «مهر تحصیلی» در استان با توزیع 6 هزار و 200 بسته حمایتی شامل لوازم‌التحریر در استان همدان انجام شده است، ادامه داد: از محل موقوفاتی با نیت کمک هزینه تحصیلی به دانش جویان دانش آموزان، طلاب و دانشجویان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اظهار کرد: از محل نیات واقفان خیراندیش برای اجرای روضه‌خوانی، تعزیه‌داری  و... 750 میلیون تومان از محل 75 موقوفه هزینه شده است.

 

حجت الاسلام کاروند عنوان کرد: همچنین از محل موقوفه بهاءالملک، به 32روستای موقوفه‌ای تیم‌های پزشکی اعزام‌شده و علاوه بر آن خدمات درمانی و دارویی رایگان  نیزدریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل تعدی به موقوفات نداشتن سند است اعلام کرد: از ابتدای امسال با همکاری اداره ثبت نزدیک به 6 هزار و 904 هکتار سند مالکیت برای موقوفات بزرگ و کوچک اخذ شده است.

 

وی گفت:  تاکنون 8هزار و 800 نفر در دوره‌های حفظ مجازی قران کریم  ثبت‌نام کرده‌اند و این مرکز روزانه 700 نفر را در بخش خواهران آموزش می دهد.

 

مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 52 مورد وقف جدید انجام شده است، ادامه داد: وقف کشاورزی، خانه، باغ و کتاب انجام شده و آخرین وقف که امروز انجام شد وقف 110 اثر فاخر هنری است.

 

وی اظهار کرد: در بخش عمرانی این اداره کل در بیش از 60 بقعه متبرکه اقداماتی مانند ساخت سرویس‌های بهداشتی، ساخت و مرمت گنبد، تربت‌خانه و غیره انجام‌شده است .

پایان پیام/155

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!

آفتاب‌‌نیوز :

استقلالی‌ها به‌زودی صاحب مالک جدید می‌شوند و دیگر در زمره دارایی‌های وزارت ورزش قرار نخواهند گرفت. یک هلدینگ پتروشیمی برای خریدن سهام استقلال پای کار آمده و قاعدتا قضیه باید تا دهم خرداد تمام مراحل اداری خودش را طی کند. البته جدا از بحث اداری، وضعیت مالی استقلال نیز باید به طور کامل سر و سامان گرفته و بدهی‌های کنونی باشگاه تسویه شود.

یکی از موارد بسیار مهمی که مالک جدید استقلال باید آن را انجام بدهد، به‌روزرسانی قسط‌های معوقه بدهی‌های بانکی استقلال به‌ویژه در مورد پروژه استراماچونی است. استقلالی‌ها فروردین سال گذشته برای این‌که بتوانند مطالبات سرمربی اسبق خودشان را پرداخت کرده و به دسته پایین‌تر سقوط نکنند، از بانکی وام گرفتند و چیزی حدود ۱۰۰میلیارد تومان به حساب مرد ایتالیایی واریز کردند. در همان زمان قرار شد سند ورزشگاه مرغوبکار به عنوان ضمانت این وام در رهن برود و استقلال به صورت اقساطی آن را بپردازد، ولی مشکلات مالی باعث شد پرداخت اقساط به موقع انجام نشود و کار به جایی رسید که علی خطیر چند ماه قبل در یک مصاحبه تلویزیونی با صراحت مدعی شد نگران از دست دادن مرغوبکار است.

حالا، اما قرار شده مالک جدید استقلال اقساط عقب‌افتاده را نیز بپردازد و این قسط‌بندی را به‌روز کند تا ورزشگاه استقلال در منطقه نازی‌آباد تهران از دست آبی‌ها خارج نشود.

جالب این‌جاست که طلبکار بانکی استقلال بابت این موضوع یکی از بانک‌هایی است که حالا در زمره سهامداران اصلی پرسپولیس محسوب می‌شود!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم