Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر - امام جمعه اهر گفت: در دوران دفاع مقدس، سازندگی و مبارزه با تروریست‌های داعش روحیه بسیجی عامل پیروزی رزمندگان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر با توصیه نماز گذاران به تقوای الهی، اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند عمل صالح و عبادت را رها نکنید و در نظر بگیرید و همین‌که پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت (ع) دوست می‌گیریم کافی است نه این‌گونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نماز منهای ولایت‌فقیه و عشق به اهل‌بیت (ع) هیچ ارزشی ندارد، افزود: کسی که به ائمه اطهار (ع) عشق می‌ورزد ولی حتی دو رکعت هم نماز نمی‌خواند این عشق بدون واجبات فایده‌ای نداشته و ندارد.

خطیب جمعه شهرستان اهر با تسلیت فرارسیدن رحلت جان‌سوز پیامبر اکرم(ص)، گفت: اکنون‌که ما فرصت تشرف به زیارت حرم مطهر پیامبر اکرم(ص)، قبرستان بقی و امام حسن مجتبی(ع) نداریم ولی می‌توانیم زیارت از راه دور و بعید داشته باشیم که همانند سال‌های گذشته زیارت از راه دور نیز امشب در مصلای نماز جمعه اهر برگزار می‌شود.

حاجی‌زاده به سالروز آزادسازی سوسنگرد نیز اشاره کرد، ادامه داد: امام خمینی(ره) از طریق نماینده ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رزمندگان اسلام فرمودند که باید سوسنگرد تا فردا آزاد شود و همین‌طور هم شد و دشمن بعثی نتوانست به هدف خود دست یابد و توصیه بنده این است که نباید هیچ‌وقت این پیروزی ارزشمند و روز بزرگ فراموش شود و از طرفی هم به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی بابیان اینکه پروردگار متعال در آیه‌ای از قرآن کریم به‌تمامی انسان‌ها برای فرمان بسیج در جهت جهاد علیه دشمن را صادر کرده‌اند، ابراز داشت: در آستانه هفته بسیج قرارگرفته‌ایم که این هفته را به‌تمامی بسیجیان تبریک می‌گویم، در این زمان که دشمن هر روز در حال توطئه علیه ملت ایران و نظام اسلامی بوده باید روحیه بسیجی و انقلابی را حفظ کنیم و اگر می‌خواهیم دشمن طمع نکند باید این دو اصل را حفظ کنیم.

امام جمعه اهر اضافه کرد: تا زمانی که روحیه بسیجی و انقلابی حفظ شو دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ولی اگر خدای‌ناکرده روحیه بسیجی فراموش شود قطعاً دشمنان از این حیث سوءاستفاده خواهند کرد به‌طوری که در دوران دفاع مقدس، سازندگی و مبارزه با تروریست‌های داعش روحیه بسیجی عامل پیروزی رزمندگان اسلام بود.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه بسیج لشکر و ماله انقلاب اسلامی است، گفت: این سخنان ارزشمند را مقام معظم رهبری فرموده‌اند و همین بسیج و روحیه بسیجی که دست و بال دشمن را بسته از برکات خداوند بوده که بر ما نازل‌شده است و ما هم وظیفه‌داریم تا برکات را به نحو احسن حفظ و حراست کنیم.

خطیب جمعه شهرستان اهر در ادامه به وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب کشور و استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در اولین ساعات وقوع زلزله تمامی دستگاه‌ها را مکلف و موظف کرده بودند تا به یاری زلزله‌زدگان بشتابند و هم‌اکنون نیز شاهد سیل کمک‌های مردم به مناطق زلزله‌زده هستیم البته نباید فراموش کنیم که زلزله‌زدگان همچنان به البسه، پتو، چادر، نایلون و مواد غذایی نیازمند هستند.

وی ادامه داد: مردم از حمل خودسرانه کمک‌های غیرنقدی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خودداری کنند چراکه تردد بیش از حد خودروها باعث ترافیک در محورهای مواصلاتی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شده که این امر نیز باعث اختلال در امدادرسانی و خدمات‌رسانی دستگاه‌ها می‌شود.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه دولت خبیث آمریکا از ارسال کمک مالی ایرانیان مقیم آمریکا به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ممانعت کرده است، بیان کرد: ایرانیان مقیم آمریکا که مبلغ هنگفتی را جمع‌آوری و قصد ارسال به مناطق زلزله‌زده را داشتند دولت آمریکا برای ممانعت از ارسال کمک‌های مردم به زلزله‌زدگان حساب آن‌ها را بلوکه کرده است این در حالی است که اقدام آن‌ها نشان از خصومت آمریکایی‌ها با ایران دارد.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه تحرکات و فعالیت‌های ضد ایرانی رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا هیچ تأثیری در امورات ایران ندارد، گفت: طرح‌های آمریکا و رژم صهیونیستی با محوریت سعودی‌ها اکنون به‌جایی رسیده که مسلمانان را رها و به اسرائیل نزدیک شده‌اند نمی‌دانیم سعودی‌ها چه اخوتی با اشغال گر قدس دارند عربستان سعودی از هر سو با شکست مواجه شده‌اند و اکنون به ایران هراسی و تفرقه‌افکنی، تخریب حزب‌الله و مداخله در امور داخلی لبنان دست‌زده‌اند.

خطیب جمعه شهرستان اهر در پایان با قدردانی از اقدام اسلامی و انقلابی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، خاطرنشان کرد: دریکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یک استاد دانشگاه برعلیه پیامبر اکرم(ص) و مقدسات جمهوری اسلامی سخنانی بر زبان آورده بود که با دستور دکتر ولایتی این استاد معاند نظام و اسلام اخراج شد ولی متأسفانه این‌گونه افراد کم نیستند به‌جای اینکه تدریس کنند به تخریب و تضعیف اسلام و نظام اسلامی می‌پردازند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، «کنستانتینو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور ایران به «حراره» و سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران اظهار داشت: این تعاملات نشان‌دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی‌مابین قائل هستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و زیمباوه، یادآور شد: حدود ۱۰ سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای «مانانگا گوا» رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است، گفت: این جایگاه متأثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشورهای مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشورهای آفریقایی جهت کسب استقلال از کشورهای استعمارگر و سلطه‌طلب بوده است.

امیر آشتیانی ادامه داد: در میان کشورهای انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال‌طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌کند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وزیر دفاع تأکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به‌ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند.

وی با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین‌الملل اظهار داشت: متأسفانه شاهد استانداردهای دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.

امیر آشتیانی با اشاره به کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم و به‌ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشورهای غربی و همچنین سکوت نهادها و مجامع بین‌المللی گفت: بر همه کشورهای آزاد و مستقل لازم است تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را درخصوص توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی به کار گیرند.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر اسرائیل به فلسطین نیز نشان‌دهنده سیاست‌های دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تأثیر تحریم‌های کشورهای غربی هستند، گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا (سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت‌های زیمباوه را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران بیشتر می‌کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

کد خبر 6092264 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود