Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، با ساخت محل استقرار و نصب 2 دستگاه حفاری، کار برپایی دکل های حفاری 93 و 94 فتح در موقعیت عملیاتی رگ سفید روی لوکیشن های A و C از بامداد امروز جمعه آغاز شد.

ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 اعلام کرد: گروه های عملیاتی، فنی و مهندسی و پشتیبانی شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری در تلاشی بی وقفه و هماهنگ موفق شدند کار ساخت محل استقرار و نصب 2 دکل حفاری (لوکیشن) را در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احداث این محل ها به روال معمول چند ماه به طول می انجامد، اما با وجود کوهستانی بودن منطقه، سختی زمین و گرمای محیط به لحاظ نزدیک بودن به آتش چاه در حال فوران، این کار در کم تر از 20 روز محقق شد.

براساس برنامه ریزی و جدول زمانبندی در چارچوب کارشناسی و مهندسی، همزمان با ساخت این محل ها، تجهیزات دستگاه حفاری سنگین 93 و 94 نیز به همت تیم های تخصصی جابجایی ترابری سنگین ملی حفاری در حال انتقال به منطقه است و کار نصب و برپایی دکل ها جلوتر از برنامه شروع شده است.

این دستگاه ها برای حفر 2 حلقه چاه امدادی تدارک دیده شده تا همزمان با تلاش برای بستن و ایمن سازی چاه از دهانه آن به روش (TOP KILL) که در اصطلاح به کشتن چاه موسوم است، بستن چاه از عمق و ورود به لوله جداری یا (BOTTOM KILL) نیز اجرا و فوران چاه کنترل گردد.

این در حالی است که با کاربست دستگاه های آتی واگن و راه اندازی سیستم کولینگ و آب افشان ها، مهارگران به عملیات پاکسازی و خارج کردن باقیمانده تجهیزات و سازه دکل 95 فتح از کانون آتش شتاب بخشیده اند.

تعریض راه های دسترسی، اتخاذ تدابیر لازم در زمینه تردد به محل در صورت بارندگی، پیشبرد مراحل اجرایی احداث استخر دوم به ظرفیت 70 هزار بشکه برای پشتیبانی از عملیات و شبکه های لازم آب در کنار برپایی اردوگاه های دکل های 93 و 94 فتح، ایجاد توقفگاه ها، بسیج امکانات آتش نشانی و خدمات ایمنی و فوریت های پزشکی از دیگر اقدامات به عمل آمده در راستای برنامه های مهار و کنترل چاه 147 رگ سفید می باشد.

پشتیبانی و تدارکات تامین نیازهای مهارگران و نیروهای مستقر در منطقه از نظر رفاهی، بهداشت و درمان و حمل و نقل سبک و سنگین و حضور موثر افسران و کارشناسان HSE در موقعیت عملیات در راستای نظارت بر رعایت مقررات ایمنی و حفظ سلامت مهارگران از نکات قابل توجه در عملیات میدانی در منطقه است.

رصد لحظه به لحظه پیشرفت عملیات، جلسات مستمر روزانه ستاد راهبری مهار فوران و حضور مستمر و همراهی گام به گام مدیران عامل شرکت های ملی حفاری ایران و ملی مناطق نفتخیز جنوب در منطقه رگ سفید از مواردی است که در پیشبرد برنامه ها و شتاب بخشیدن به اجرای عملیات بسیار تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/گ

آغاز برپایی دکل های حفاری 93 و 94 فتح در موقعیت عملیاتی رگ سفید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان

سردار شجاعی گفت: مرزداران سلحشور استان با انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی از فعالیت باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، کشف محموله موادمخدر را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان، مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان مشخص گردید و در راستای مقابله با سوداگران مرگ، مرزداران سیستان و بلوچستان با اجرای کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردار شجاعی با اشاره به اینکه در عملیات‌های مقتدرانه در حوزه‌ی مرزی ۲ سوداگر مرگ دستگیر شدند، افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران سیستان و بلوچستان توانستند در پاکسازی منطقه مرزی، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار ۴۱۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل: ۲۱ کیلوگرم شیشه، ۳۸۹ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان همچنین گفت: شناسایی و دستگیری دیگر متهمین این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • عوامل پشتیبانی گروهک جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • تشییع پیکر شهید محمدمهدی فانی در شهرستان طبس
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه