Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@10:32:00 GMT

گفتگوی18:30/ روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۱۱۰۲

گفتگوی18:30/ روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور

‍‍‍‍‍‍

معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: تا زمانی که آسیب دیدگان از مراکز درمانی ترخیص نشوند، خدمات بهداشت و درمان و مددکاری همچنان ادامه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  علی ماهر در گفتگوی 18:30 گفت: از بین 10 هزار و 300 نفر مجروح که تاکنون به مراکز امداد و نجات انتقال یافته اند 6700 نفر مجروح به صورت سرپایی و مابقی در مراکز درمانی بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه فرد جدید دیگری به آمار مجروحان و جان باختگان اضافه نشده است.
   معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: 391 نفر به استان های تهران، البرز و همدان انتقال یافته اند.  وی به نقش مددکاران اجتماعی در رسیدگی و کمک های روحی و روانی به خانواده های مصدومان و جان باختگان اشاره کرد و گفت: تیم های مددکاران اجتماعی در کنار کادر پزشکی در جستجوی افراد خانواده، تغذیه، بهداشت و کمک به اسکان و امداد رسانی موثرند.علی ماهر افزود: کلیه خدمات سرپایی و عمل جراحی پیچیده در مناطق انجام می شود. معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون تعداد زیادی از تیم های پزشکی در منطقه حضور دارند. 20 تیم سلامت روان نیز به کرمانشاه اعزام شده است تا مشاوره های روانپزشکی انجام شود و خدمت رسانی مددکاران و روانشناسان تا زمانی که مصدومان ترخیص نشده اند ادامه خواهند داشت.
 او گفت: وضعیت نسبت به روز اول خیلی بهتر شده است و  توزیع دارو و خدمات بهداشتی با برنامه ریزی بهتری صورت می گیرد.وی با هشدار به ساکنان کانکس ها و چادرها گفت: با توجه به اسکان حدود 15 هزار نفر در چادرها، دود منواکسید کربن ناشی از چراغ های والر و مرگ خاموش این افراد را تهدید می کند.
    
سردار نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور دیگر میهمان برنامه در ارتباط تصویری با گفتگوی 18:30 گفت: با اطلاعات و آمار روستایی که به دست آورده ایم 31 قرارگاه خدمت رسانی با همه ظرفیت ها در حال خدمت رسانی به هموطنان زلزله زده هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در ادامه برنامه در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: 4500 واحد مسکونی صد در صد تخریب شده است و عملیات آواربرداری در سرپل ذهاب شروع شده است.
   بهنام سعیدی افزود: ترافیک سنگین و حضور هموطنان در مناطق باعث ترافیک شده است. او از  هموطنان درخواست کرد کمک های خود را از مراجع اعلام شده به مناطق زلزله زده ارسال کنند. سرهنگ حیدری دیگر میهمان برنامه در ارتباط تلفنی در مورد ترافیک بین شهری  گفت: ترافیک سنگین اما روان است.
  دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با هشدار به ساکنان مناطق زلزله زده در مورد شیوع بیماری های واگیردار و عفونی، درباره برنامه ها و خدمات صورت گرفته تلفنی توضیحاتی را ارائه کرد.    دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود