Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «برخورد با خاطیان و مجازات آنها در مورد سهل‌انگاری در ساخت و سازهای مسکن مهر می‌تواند درس عبرتی باشد» گفت: نمی‌توانیم از دولت بخواهیم تمام ندانم‌کاری‌هایی که انجام شده را از منابع مردم پرداخت کند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه با توجه به نارضایتی‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها از مسکن مهر مناطق زلزله‌زده مطرح شده، استفاده سیاسی از این موضوع تا چه اندازه می تواند مسئله اصلی را به حاشیه کشاند؟ گفت: آنچه که شنیده‌ام بیشترین تخریب در مناطق زلزله‌زده در پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اینکه در چنین شرایطی بگوییم بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می شود شاید ناشی از این مسئله باشد که وقتی اتفاقی رخ می دهد و مردم شاهد ناملایمات هستند، چنین موضوعاتی طبیعتا مطرح شده و به میان می آید.

وی افزود: طبیعی است که افرادی که مصیبت زده بوده و در شرایط سوگواری هستند از این مسائل گلایه‌مند می شوند اما نباید چنین موضوعاتی مانع از رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حوادث طبیعی اتفاق می افتد و انسان باید خود را قبل از آن آماده کند، تصریح کرد: البته شهرداری‌ها برای ارائه مجوز ساخت و ساز مسئله زلزله خیز بودن را در نظر گرفته و بر همان اساس مجوز می دهند. در مورد مسکن مهر نیز نباید بدون دریافت مجوز ساخت و ساز انجام شود. زیرا تعداد کثیری از شهروندان در این مسکن‌ها زندگی می کنند و هنگام وقوع زلزله بیشترین تلفات را هم دارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: بنابراین طرح موضوعاتی مانند ساخت و سازهای مسکن مهر همان چیزی است که مردم مطرح می کنند و این موضوع باید رسیدگی و دقت شود تا تمامی شرایط ایمنی در ساخت و سازها رعایت شود. همیشه یک دولت باقی نمی ماند بلکه دولت های بعدی هم می آیند و در چنین شرایطی انتقادات مشخص می شوند.

جلودارزاده با تاکید بر این‌که مسئله ساخت‌وسازها باید بطور ریشه‌ای بررسی شود، مدعی شد: در منطقه‌ای از مسکن مهر تهران هم جابجایی منابع مالی وجود داشت که باعث نارضایتی‌های زیادی شد. نمی‌توانیم از دولت بخواهیم تمام ندانم‌کاری‌هایی که انجام شده را از منابع مردم پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل کار این است که خاطیان شناسایی و مجازات شوند تا برای همه دولت‌ها درس عبرت باشد و امیدوار هستم که بیشترین تمرکز مسئولین در رسیدگی به حادثه دیدگان زلزله اخیر باشد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: مسکن مهر یک پروژه ملی بوده و فقط مختص منطقه زلزله‌زده نیست. در همه شهرها وجود دارد لذا باید ستادی تشکیل شده و بررسی‌های خود را انجام دهد تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد