Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@10:50:42 GMT

منطقه جنوب استان اردبیل از شاخص های توسعه عقب است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۴۱۴۴

منطقه جنوب استان اردبیل از شاخص های توسعه عقب است

بشیر خالقی روز شنبه در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران به خبرنگار ایرنا گفت: آهنگ توسعه در شهرستان های خلخال و کوثر بسیار ضعیف تر از سایر مناطق کشور بوده و علت بزرگ این عقب ماندگی وجود اختلاف بین مسوولان و مردم در گذشته و سوء استفاده افراد بدخواه از این اختلاف به نفع خود بوده است.
وی از خبرنگاران به عنوان راویان حقیقت و پرچمداران آگاهی و عامل اصلی ایجاد وحدت بین مسوولان و مردم منطقه یاد کرد و گفت: قضاوت منصفانه ، اطلاع رسانی درست ، انتقاد سازنده ، جستجوگری پشت پرده ، کشف حقایق ، استفاده از منابع خبری مستند بر واقعیات و نظارت بر حسن اجرای پروژه های عمرانی از اهم وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار کرد: عمل به این وظایف از سوی رسانه ها و خبرنگاران می تواند بسیاری از مشکلات فراروی مردم منطقه جنوب استان همچون بیکاری ، مهاجرت و توسعه نیافتگی را جبران و برای ماندگاری مردم امید بخش باشد.
خالقی افزود: اگر امروز شاهد افتتاح پروژه های عمرانی مهم شهرستان همچون پروژه احداث راه خلخال به فیروزآباد هستیم این کار نتیجه فشار خبری و تلاش اصحاب رسانه در پیگیری اعتبارات این پروژه و استمرار خبرهای مربوط به تسریع در عملیات اجرایی پروژه است که این کار می تواند در مورد سایر پروژه های عمرانی منطقه نیز تکرار و اثرگذار باشد.
وی گفت: نتیجه کار خبرنگاران و اصحاب رسانه در منطقه می تواند فرهنگ محبت به جای کینه توزی و اختلاف را در بین مسوولان و مردم نهادینه کرده و امید در دلها را جایگزین یاس و ناامیدی خواسته بدخواهان مردم کند.
خالقی با اشاره به فضای مجازی مسموم خلخال بیان کرد: درج اخبار نادرست توام با کینه ورزی و ایجاد اختلاف در بین مسوولان و مردم منطقه از سوی رسانه های خبری غیرمجاز با استفاده از فضای مجازی لجام گسیخته موضوعی است که مردم را رنج می دهد.
او افزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی ذیربط همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت بر این فضا دست افرادی که همچون گذشته در تلاش برای ایجاد اختلاف برای رسیدن به اهداف خود هستند را برای مردم رو کند.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس همچنین با ابراز تاسف از روند رو به رشد مهاجرت در منطقه جنوب استان اردبیل گفت: در حالی که جمعیت خلخال باید به 250 هزار نفر در سال 95 افزایش می یافت این میزان به 85 هزار نفر و در شهرستان کوثر نیز جمعیت 100 هزار نفری گذشته به 22 هزار نفر کاهش یافته است.
به گفته او ، در چنین شرایطی نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در معرفی جاذبه های و قابلیت های گردشگری منطقه و ایجاد امید برای ماندگاری مردم با انتشار اخبار دلگرم کننده ارزنده و تعیین کننده در سرنوشت شهرستان های خلخال و کوثر است.
وی با بیان اینکه تصمیم های نادرست گذشته در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست منطقه می تواند عامل مهمی در توسعه نیافتگی منطقه جنوب استان اردبیل محسوب شود گفت: در حال حاضر 37 درصد از مساحت کل شهرستان خلخال تحت مدیریت محیط زیست بوده و این کار مانع از سرمایه گذاری در توسعه کشاورزی ، دامداری و یا صنعت توریسم در این شهرستان شده است.
او تشریح کرد: قوانین منابع طبیعی خلخال نیز بر اساس قوانین مربوط به اصلاحات اراضی سال 1340 بوده و با تلاش و پیگیری های صورت گرفته 45 هزار هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت منابع طبیعی این شهرستان دوباره ممیزی شده و بسیاری از اراضی کشاورزی مردم منطقه که در آن زمان جز منابع ملی محسوب شده در اختیار مردم و مالکان این اراضی قرار خواهد گرفت.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای چهار شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۱۹ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۶۰، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچ یک از شهرها در موقعیت ناسالم (قرمز) ثبت نشدند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۱۰۹، ارومیه با شاخص ۱۱۲ و اهواز با شاخص ۱۰۸، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچکدام از شهرها در موقعیت ناسالم (نارنجی) قرار نداشتند.

قابل توجه است که شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای کرج با شاخص ۶۱، بوشهر با شاخص ۷۴، تهران با شاخص ۵۵، شهرکرد با شاخص ۶۲، بجنورد با شاخص ۵۲، زنجان با شاخص ۸۲، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۵۳، قزوین با شاخص ۸۲، قم با شاخص ۷۷، سنندج با شاخص ۷۶، کرمانشاه با شاخص ۵۹، یاسوج با شاخص ۸۴، اراک با شاخص ۷۱ و همدان با شاخص ۷۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته هفتم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، شاخص کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای اردبیل با شاخص ۳۷، بیرجند با شاخص ۴۵، مشهد با شاخص ۳۷ و کرمان با شاخص ۴۸، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد، زاهدان، کرمان و کرمانشاه، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، در حالی که روز گذشته تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748402

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد