Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، امین رضا کمالیان در چهارمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت اظهار داشت: نگرش برگزار کنندگان همایش بر این است که عاشورا مکتب انسان سازی بوده و حسین آموزگار بزرگ بشریت عاشورا است؛ عاشورا یک حادثه نیست بلکه یک مکتب است، مکتبی بر مبنای انسانیت، انسان دوستی، وحدت و مودت برای جوامعی که می خواهند انسان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عاشورا به ظاهر یک روز، ولی در واقع به بلندای تمام عصار و قرون، عاشورائیان به ظاهر محدود اما به تعداد عدالت خواهان و آزادی خواهان جهان و در برگیرنده کسانی است که قلب آنان برای انسانیت و تحقق وحدت می تپد.

رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان خاطرنشان نمود: رسالت شورای سیاستگذاری در این همایش، بیانگر گردآوری، ارائه و تحلیل اندیشه های است که قیام حسینی را عاملی در جهت رسیدن به وحدت و تخریب شیعه و اهل سنت می داند؛ از آنجایی که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در عاشورا و دیدگاه عاشورایی نهفته است خود را موظف به انتقال ارزش های مکتب انسانی عاشورا و ماندگاری عاشورا می دانیم.

کمالیان گفت: تاکید بر ایجاد آگاهی و ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه با الهام از رفتار حسین ابن علی علیه السلام که برای رهایی از جهالت خون خود را نثار کرد و با الهام از رفتار امام حسین علیه السلام همراه با گسترش سطح آگاهی جامعه، اجرایی نمودن الگوی اصلاحات حسینی به معنای زدودن کج فهمی ها و ایجاد محیط امن و وحدت آفرین از جمله اهداف این همایش است.

وی افزود: در این همایش تلاش شده با در نظر گرفتن اهداف اعلام شده، ابعاد تاریخی، سیاسی و فرهنگی الگوی عاشورا را به عنوان محورهای همایش به سمع و اطلاع علاقمندان برسانیم.

 رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: گرایش و علاقمندی صاحب نظران و پژوهشگران بیشتر ما را در برگزاری همایش دلگرم کرد.

کمالیان از ارسال 120 مقاله از سوی صاحب نظران به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: بیش از 65 درصد از این مقالات توسط صاحبان نظران دانشگاهی اهل سنت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه خلاصه 85 مقاله برگزیده به صورت مجله و سی دی در اختیار شما قرار گرفته است، افزود: از 85 مقاله پذیرفته شده 12 مقاله در سه بخش تاریخی، فرهنگی، سیاسی به صورت سخنرانی ارائه گردید.

رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با جلسات سخنرانی امروز در دانشگاه آزاد واحد زاهدان، نمایشگاه عکس شهدای شاخص اهل سنت دایر گردید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دکتر علی امیدی کارشناس روابط بین الملل و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: این اعتراض شکل گرفته در دانشگا‌های اروپا و آمریکا و استرالیا نشان دهنده وجدان بیدار جهانیان است.
دکتر حسین مسعود نیا کارشناس جامعه شناسی سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم معتقد است طوفان القصی شکست بزرگی برای اسرائیل بود و ناکارآمدی این کشور در امنیت نظامی و امنیتی را نشان داد.
وی گفت :گسترش جنک در جهان راه فرار نتانیاهو بود که با پاسخ ایران روبرو شد.

این استاد دانشگاه افزود: هم اکنون در سایه سانسور‌های شدید خبری و بافعالیت رسانه‌های حق جو افکار عمومی جهان در سطح نخبگان بیدار شده و بزود در جاموامع گسترش می‌یابد.
دکتر قدرت الله خسرو شاهی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم گفت ایران در عملیات وعده صادق به جهانیان نشان داد که اسرائیل شکست پذیر است.
وی گفت دفاع همه جانبه دولت‌های غربی از لابی صهیونیست سبب گسترش اعتراض در جوامع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال