Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@04:46:58 GMT

بازدهی ۲۵/ ۱۴ درصدی صندوق طلا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۶۸۵۱

بازدهی ۲۵/ ۱۴ درصدی صندوق طلا

ایران اکونومیست - صندوق پشتوانه طلای لوتوس که با استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران در زمان پذیره‌نویسی مواجه و موفق به جذب ۱۷۰ میلیارد ریال در دوران پذیره‌نویسی شد، در حال حاضر با ارزشی بالغ بر ۲۰۷ میلیارد ریال (مجموع خالص ارزش دارایی‌های صندوق) در بازار سرمایه کشور فعالیت می‌کند.

این صندوق کالایی که با پشتوانه دارایی پایه سکه طلا در بورس کالا قابل معامله است، در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش هر واحد، در آخرین معاملات قبل از تهیه این گزارش، به رقم ۱۱ هزار و ۵۲۰ ریال رسیده است. حجم تقریبی معاملات روزانه این صندوق در حال حاضر بالغ بر ۳۸۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری است. صندوق سرمایه‌گذاری، پشتوانه طلای لوتوس از نوع صندوق‌های کالایی و اولین نمونه از این نوع صندوق است که به بازار سرمایه کشور عرضه و در بورس کالای ایران پذیرش شده است، از نظر نوع معامله، از گروه صندوق‌های قابل معامله ETF است. همچنین دارایی صندوق شامل گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه سکه طلا است. تامین سرمایه لوتوس پارسیان به‌عنوان مدیر صندوق پشتوانه طلای لوتوس، پیش از راه‌اندازی این ابزار نوین، اکوسیستمی طراحی کرده که ضمن بررسی مداوم ریسک و بازده صندوق، روند پرتفو‌گردانی صندوق به نحوی مدیریت شود که همواره عملکرد بهتری از بازار فیزیکی داشته باشد.
حتما بخوانید :  سرمایه گذاری سنگین سایپا در بخش طراحی خودرو

بر همین اساس، صندوق پشتوانه طلای لوتوس به‌صورت فعال (Active) مدیریت می‌شود. در این صندوق، تحلیلگر وظیفه پایش پارامترهای کلان اقتصادی، اندازه‌گیری نوسان، تحلیل بازار سکه، آتی و آپشن و… را بر عهده دارد. همچنین تحلیلگر، نتایج را به‌عنوان داده‌های ورودی به واحد مدیریت ریسک ارائه می‌کند. مدیریت ریسک، مسوول محاسبه ریسک پرتفوی، طراحی سبد سرمایه‌گذاری بهینه، طراحی بهترین و بدترین سناریو است. تعیین محدودیت‌های معاملاتی نیز بر عهده این بخش است. بازارگردان با در نظر گرفتن این محدودیت‌ها و با توجه به تعهدات روزانه صندوق، سفارش‌های خرید و فروش را به معامله‌گر بازار اعلام می‌کند و معامله‌گر سفارش‌های خرید و فروش گواهی سکه، قراردادهای آتی و آپشن را ثبت کرده و در پایان هر روز، گزارشی از اجرای این سفارش‌ها به تحلیل‌گر ارائه می‌دهد. بنا به این گزارش، منابع این صندوق برای انجام معاملات، از طریق صرافی‌‌های طرف قرارداد، افراد ذی‌صلاح، خزانه بانک رفاه و بانک کارگشایی تامین می‌شود. در نهایت، مدیریت صندوق بر اساس گزارش عملکرد بخش‌های مذکور، عواملی چون بازدهی و ارزش در معرض ریسک را مورد بررسی یا بازبینی قرار می‌دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

صندوق بین المللی پول از رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد ذخایر ارزی در دسترس ایران در سال ۲۰۲۴ با افزایش حدود ۶ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به ۳۱.۳ میلیارد دلار برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای خاورمیانه و آسیای مرکزی که به تازگی منتشر شده پیش بینی کرده ارزش تولید ناخالص داخلی ایران 61 میلیارد دلار در سال 2024 نسبت به سال 2023 افزایش یابد و به 464 میلیارد دلار برسد. اقتصاد ایران در این سال 3.3 درصد رشد خواهد کرد که  از رشد متوسط 20 ساله طی سال های 2000 تا 2020 که 3 درصد گزارش شده بیشتر خواهد بود.

این گزارش رشد اقتصاد غیر نفتی ایران در سال 2023 را  3.8 برآورد و پیش بینی کرده است این رقم در سال جاری به 3.3 درصد برسد. بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه 15 درصدی را به ثبت رساند. پیش بینی شده است در سال 2024 نیز رشد این بخش به 2.9 درصد برسد.

نرخ تورم در کشور طی سه سال گذشته نزولی بوده است و به پیش بینی صندوق بین المللی پول انتظار می رود این روند حداقل طی دو سال آینده ادامه پیدا کند. نرخ تورم ایران در سال 2023 به 41.5 درصد کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال 2024 به 37.5 درصد و در سال 2025 به 32.5 درصد برسد.

نرخ رشد نقدینگی در سال 2023 بالغ بر 34.7 درصد بوده و انتظار می رود این رقم در سال 2024 به 32.9 درصد کاهش یابد. متوسط رشد نقدینگی طی سال های 2000 تا 2020 بالغ بر 26.5 درصد محاسبه شده است.

*پیش بینی تراز مثبت 16.7 میلیارد دلاری حساب های جاری در 2024

صندوق بین المللی پول تراز حساب های جاری ایران در سال 2024 را مثبت 16.7 میلیارد دلار پیش بینی کرده است. در سال 2023 نیز تراز حساب های جاری ایران مثبت 17.8 میلیارد دلار برآورد شده بود.

*عبور ذخایر ارزی در دسترس ایران از 30 میلیارد دلار

ذخایر ارزی در دسترس ایران بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول در سال گذشته 25.1 میلیارد دلار بوده است. این رقم برای سال قبل از آن 19.7 میلیارد دلار اعلام شده بود. بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی ذخایر ارزی در دسترس ایران طی سال جاری با افزایش حدود 6 میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به 31.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ذخایر ارزی ایران بسیار بیشتر از این ارقام و بالای 100 میلیارد دلار است که بنا به ادعای صندوق بین المللی پول به دلیل تحریم ها در دسترس ایران قرار ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس