Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:13:58 GMT

بروکراسی ها مانع سرمایه گذاری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۹۲۶۶

بروکراسی ها مانع سرمایه گذاری در کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛معاون توسعه، اشتغال و تولید و رفاه اجتماعی در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان در یاسوج گفت: شیوه های کارآفرینی در برنامه های توسعه و پرداخت تسهیلات موثر و کارساز نبوده و نیست.


عیسی منصوری افزود: به صِرف پرداخت تسهیلات کار خلق نمی شود بلکه باید همه زمینه ها فراهم شود که این مهم مشارکت همه دستگاه ها را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در برنامه های توسعه ای سیاست اشتغال وجود نداشت اما در برنامه ششم توسعه سند سیاست گذاری اشتغال تدوین شده است.


وی اجرای طرح ملی اشتغال فراگیر بر محور تولید را از جمله برنامه های محوری دولت و مجلس برای مهار بیکاری خواند و افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت در مرحله اول بیش از 2هزار شغل است که به تدریج اضافه خواهد شد.


وی به ظرفیت های فراوان، توانمندی ها، ثروت های بی شمار خدادادی در استان اشاره کرد و گفت: وجود 28 هزار بیکار در استانی با این قابلیت ها دور از انتظار است در حالیکه شکوفایی این توانمندیها می تواند همه نیازهای استان به شغل را تامین کند.


وی افزود: تنها راه حل مشکل بیکاری در کشور و این استان میدان دادن به بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری است که این هم با مصوبه و شعار عملی نمی شود بلکه باید همه دستگاه ها فعال شوند.


معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید کارگروه ویژه ای برای حمایت از سرمایه گذاران در استانداری تشکیل شود و زمینه های سرمایه گذاری راسریعا فراهم کرد.


در این نشست نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی بیکاری را دغدغه و مشکل اساسی مردم به خصوص جوانان عنوان کردند و خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به کهگیلویه و بویراحمد شدند.


نماینده بویر احمد و دنا درمجلس شورای اسلامی گفت: آنچه متولیان به عنوان نرخ بیکاری استان با رقم 12 و 8دهم درصد عنوان می کنند با واقعیات هم خوانی ندارد.


زارعی افزود: دولت و مجلس باید نگاه ویژه ای به کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند و نوشتن نسخه ی واحد درمان بیکاری برای همه استانها نمی تواند مشکل بزرگ فراروی اشتغال این استان را حل کند.


هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده درمجلس شورای اسلامی هم نرخ بیکاری در این شهرستانها را بالاتر از 14 تا 16 درصد ذکر کرد و گفت: با ارایه آمار، مصوبه و نشست های پیاپی کار درست نمی شود.


وی بی توجی به عقب ماندگی های استان، ضعف سرمایه گذاری، ناکارآمدی مدیریت ها و ضعف زیرساخت ها را عامل این مشکلات خواند و افزود: برای رفع مشکا بیکاری در استان سرمایه گذاری بخش خصوصی،حمایت مالی دولت و رفع بروکراسی ضروری است.

انتهای پیام/د

بروکراسی ها مانع سرمایه گذاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

بتول دانش شهرکی اظهار کرد: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه‌ شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید قرار گرفته و این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود