Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@22:44:30 GMT

هشتمین شکایت آزارجنسی علیه بوش

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۷۱۰۳

یک زن مترجم از تجربه "تلخ" آزار جنسی خود از سوی جورج اچ. ‌دبلیو بوش در سال ۲۰۰۴ سخن گفته و فاش کرده که در آن سال در جریان یک جلسه رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، دو بار مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. ناطقان: این مترجم که نخواسته به علت حساسیت شغلی‌اش نامش فاش شود، می‌گوید در آن زمان که مصادف بود با اواخر دوره اول ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر، در اسپانیا حزب خوزه زاپاترو به قدرت رسیده بود و اسپانیا به طور ناگهانی همه نیروهای خود را از عراق فراخوانده بود که این مساله باعث کدورت میان کاخ‌سفید و دولت اسپانیا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن طور که این مترجم می‌گوید در چنین ایامی، بوش پدر برای شکار به اسپانیا سفر کرده بوده و او به همراه هیاتی از سوی خوزه بونو مارتینز، وزیر دفاع وقت اسپانیا، برای اهدای هدیه(دو قبضه تفنگ شکاری) به محل اقامت رئیس جمهور اسبق آمریکا رفته بود.
اگر چه این زن مترجم محتوای این جلسه را به دلیل "محرمانه بودن" فاش نکرده اما گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد که وزیر دفاع اسپانیا با ارسال این هدایا برای بوش پدر امیدوار به وساطت او برای بهبود روابط میان مادرید و واشنگتن بوده است.
به گزارش بی.بی.سی، در جریان این دیدار بوده که به گفته این زن مترجم، در پایان جلسه جورج بوش پدر اصرار می‌کند که او هم برای گرفتن عکس یادگاری در کنارش بایستد؛ کاری که به گفته این زن مترجم "مرسوم" نبود.
این زن گفت: ابتدا فکر کردم اشتباهی بدن مرا لمس می‌کند اما وقتی برای بار دوم این کار را کرد فهمیدم که عمدی در کار است.
این مترجم، هشتمین زنی است که جورج بوش پدر را به آزار جنسی متهم می‌کند.
داستان این زن مترجم بسیار مشابه دیگر اتهام‌هایی است که در چند هفته گذشته علیه جورج بوش پدر طرح شده و در تمامی آنها زنان از "لمس بدون اجازه و نامناسب بدن‌شان" توسط رئیس جمهور سابق آمریکا شکایت کرده‌اند.
چند روز پیش هم زنی به نام رازلین کاریگن به مجله تایم گفته بود در سال ۲۰۰۳ و زمانی که او تنها ۱۶ سال داشته، جورج بوش پدر بدن او را به "نحو ناشایستی" لمس کرده است.
روز پنجشنبه هم شبکه خبری سی‌ان‌ان داستان زن ۵۵ ساله‌ای را گزارش کرد که می‌گفت جورج بوش پدر در سال ۱۹۹۲ به طور "نامناسبی" بدن او را لمس کرده است.
ماه گذشته(اکتبر)، سخنگوی رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جیم مک‌گرتث، رسما پذیرفت که جورج بوش پدر "عادت دست زدن به بدن زنان" را داشته و البته "نیت" او از این کار "آزار دادن افراد" نبوده است.
مک‌گرتث در آن بیانیه، بیماری و کهولت سن بوش پدر و نشستن او روی ویلچر و افتادن دست او در هنگام عکس گرفتن را علت وقوع بعضی از این اتفاقات دانسته بود اما آن طور که این زن مترجم می‌گوید در هنگام عکس گرفتن بوش پدر کنار او ایستاده بود؛ مشابه عکسی که خانم کاریگن از آن سخن به میان آورده است.
جورج اچ دبلیو بوش از سال ۲۰۱۲ شروع به استفاده از ویلچر کرده است.
این مترجم گفت: در آن هنگام او روی ویلچر نبود. ما در مقابل یک شومینه ایستاده بودیم. من بیشتر از آن که ناراحت شده باشم، عصبانی بودم. از این که نمی‌توانم لب به اعتراض باز کنم. در آن زمان به خودم می‌گفتم او این کار را کرد چون می‌داند که من نمی‌توانم دهانم را باز کنم. من چگونه می‌توانستم در آن لحظه در حضور وزیر دفاع لب به اعتراض باز کنم؛ در فضایی که جلسه سنگین بود و به علت فراخوانی سربازان اسپانیایی از عراق، رابطه میان کاخ‌سفید و دولت سوسیالیست حاکم تیره شده بود.
منبع: ایسنا برچسب ها: آزارجنسی ، شکایت ، بوش پدر

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز