Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشت مناطق زلزله‌زده گفت: با توجه به وضعیت فعلی فاضلاب، بارندگی هفته آینده می‌تواند منجر به اپیدمی وبا در منطقه شود.

ایران آنلاین / دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های بهداشت در مناطق زلزله زده استان، گفت: تیم‌های سیار بهداشتی، روزانه به روستاها و نقاط شهری در مناطق زلزله زده مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تیم ها متشکل از پزشک، ماما، کارشناس بیماری‌ها و کارشناس بهداشت است.

شکیبا تصریح کرد: این تیم‌ها تجهیزات مختلف از جمله دارو، شیرخشک و لوازم بهداشتی را همراه داشته و بر حسب نیاز در میان خانوارهای نیازمند توزیع می کنند.

شکیبا افزود: کارشناسان بهداشت محیط ، بحث سلامت آب و غذا و نیز نحوه دفع زباله‌ها را رصد کرده و کارشناسان بیماری‌ها نیز پیشگیری از بروز و اپیدمی بیماری‌ها را برعهده دارند.

واکسیناسیون 8000 نفر در مناطق زلزله زده

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام واکسیناسیون تمام افرادی که در زلزله آسیب دیدند، گفت: تمام افرادی که در زلزله آسیب دیده و حتی خراش دیده‌اند، واکسیناسیون "توام" برای آنها انجام می‌شود.

وی افزود: واکسن توام دو واکسن دیفتری و کزاز است که بحث واکسیناسیون کزاز با توجه به وجود آوار در اطراف افراد مصدوم، برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شکیبا از واکسیناسیون حدود هشت هزار نفر طی روزهای گذشته خبر داد  و اظهار کرد: بحث واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

نگران اپیدمی وبا هستیم/ کمبود "سرویس بهداشتی" در منطقه

وی با بیان این‌که اپیدمی بیماری خاصی در منطقه گزارش نشده است، گفت: نگرانی که ما داریم بحث زباله‌های شهر است که راه آب‌ها را گرفته و در اطراف چادرها پراکنده است.

وی افزود: این زباله‌ها می‌توانند اپیدمی بیماری‌های مختلف از جمله وبا را رقم بزنند.

شکیبا به وضعیت سرویس‌های بهداشتی مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: متاسفانه سرویس‌های بهداشتی  به تعداد کافی در منطقه وجود ندارد و دفع فاضلاب به شیوه بهداشتی انجام نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی فاضلاب، بارندگی هفته آینده می‌تواند منجر به اپیدمی وبا در منطقه شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که مکان مناسبی برای استحمام وجود ندارد، گفت: مردم استحمام مناسبی ندارند و این امر امکان بروز مشکلات پوستی را فراهم می‌آورد.

احتمال اپیدمی آنفلوآنزا وجود دارد/ خطر خفگی با مونوکسید کربن در چادرها

شکیبا افزود: از طرفی با توجه به آغاز بارندگی‌ها و سرمای هوا احتمال اپیدمی آنفلوآنزا نیز وجود دارد و باید در این زمینه راهکاری اندیشیده شده و به سرعت وسایل گرمایشی در اختیار مردم زلزله زده قرار داده شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نگرانی دیگر در منطقه را بحث خفگی با گاز منوکسیدکربن عنوان کرد و افزود: افرادی که در چادرها اسکان دارند باید دقت داشته باشند که هنگام خواب گوشه‌ای از چادر را باز  بگذارند.

شکیبا از برپایی چند خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: تا پایان این هفته نظام شبکه بهداشت متشکل از خانه‌های بهداشت و پایگاه بهداشت در مناطق زلزله زده راه‌اندازی می‌شود و ظرف چند  روز آینده بهداشت این مناطق به وضعیت عادی برمی‌گردد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است