Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:35:34 GMT

لباس ها هم لبخند می زنند!

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۶۴۸۱

لباس ها هم لبخند می زنند!

استانها - ایرنا - سرمای سوزناک کوهستان به گونه هایش شلاق می زد، به خواهر کوچکش نگاه می کرد که تنها سه سال از او بزرگتر است، نه مادری بود که او را به آغوش کشد و نه پدری که دلداری دهد.

چند روزی بود مخفیانه دور از چشمان برادر، خود را به دست طبیعت می سپرد، تنها پیراهن آبی پاره و رنگ رو رفته اش سپر سوز سرمای بی رحم پاییزی بود، مدام سعی می کرد لرزش بی امان دندان هایش را کنترل و پنهان کند که یک وقت برادر 11 ساله اش بیشتر از این غمگین و ناراحت نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستانش را نوازش وار روی گونه های سرد و خشک خواهر کشید تا شاید بفهمد مراقبش است مانند سربازی که آماده شنیدن شیپور جنگ است تا خودش را برای میهن اش فدا کند...
او تنها دارایی اش است! باید هم آماده فداکاری برایش باشد؛ صبح که چشمانش را باز می کند زنان و مردانی را می بیند که هر کدام چیزی در دست دارند یکی پتو دیگری لباس و آن یکی جوراب و کفش...
برادر دور از چشمان خواهر بلوز کهنه را داخل شلوار کردی می کند و به میان نیروهای امدادی می رود تا از خواهر چهار ساله دیگرش که زیر آوار مانده بود، خبر دار شود اما هیچکس از او خبر ندارد... نمی داند چکار کند نگران و بی قرار این سو و آن سو می دود.
قطره های اشک آرام آرام از چشمان خون گرفته اش جاری می شود کمی دورتر خودرو هلال احمر را می بیند که در حال توزیع کمک های مردمی است، چهره ای آشنا دید که تقلا می کرد وسیله ای دست و پا کند، دستان کوچکش را در میان جمعیت بالا می برد تا به او کفش و لباس گرم دهند.
با گویش شیرین کردی از امدادگران کفش و لباس می خواست: « عمو چند روزه میام اینجا، من فقط لباس می خوام آخه منو داداشم شب سردمون می شه اون همیشه کاپشن اش رو به من میده حالا من میخوام براش لباس گرم ببرم.»
امدادگر غمگین و دلشکسته دستی به موهای قهوه ای ژولیده اش می کشد، یک جفت کفش و چند دست لباس گرم به او می دهد، برادر با لبخند خواهرش را دنبال می کند و آن چنان می دود که انگار شادی های دنیا را در آن لحظه تقسیم کرده بودند!
غرور را در سیمای معصومانه این برادر و خواهر می دیدم، قهقهه خنده های کودکانه شان سقف آسمان را در می نوردد و شادمان به میان چادر می روند، با لبخند بیرون می آیند آن چنان زیبا انگار لباس های تن شان هم از خوشحالی لبخند می زند...
سخنگوی سازمان بهزیستی کشور از جمع آوری کمک‌های مردمی برای تامین نیاز زلزله زدگان کرمانشاه در میدان های اصلی تهران خبر داد.
سید مهدی میرشاه ولد با اشاره به اینکه زلزله زدگان غرب کشور یک سری نیازهای فوری دارند که باید زودتر تامین شود، افزود: در این مورد از چند روز پیش در میدان های ولیعصر(عج)، هفت تیر، ونک، تجریش و صادقیه چادرهایی برای جمع آوری کمک های مردمی دایر شده است.
وی گفت: علت انتخاب این پایگاه ها شلوغی و حضور بیشتر مردم در مقایسه با دیگر میدان های شهر است به همین سبب پنج میدان پرتردد برای جمع آوری کمک مشخص شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: چادر های برزنتی، پتو، وسایل گرمایشی و لباس گرم از جمله وسایل مورد نیاز و ضروری است که زلزله زدگان اکنون بیشتر از دیگر اقلام به آنها نیاز دارند و باید فوری در اختیارشان قرار گیرد.
میرشاه ولد از مردم نیکوکار درخواست کرد برای تامین این نیازهای فوری زلزله زدگان به میدان های شهر مراجعه و کمک کنند.
به گفته وی، این کمک ها به محض جمع آوری به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال می شود.

** پتو، لباس گرم و مواد غذایی نیاز زلزله زدگان است
مدیرکل بحران استانداری تهران گفت: پتو، لوازم گرمایشی، انواع کفش و پوشاک گرم، موکت و مواد شوینده و بهداشتی اقلامی است که همچنان هموطنان آسیب دیده از زلزله در استان کرمانشاه به آنها نیاز دارند.
حسین الماسی مفیدی اظهار کرد: مردم می توانند این اقلام را تهیه و به ستادهای مستقر در فرمانداری های تابعه استان تهران یا شعبه های جمعیت هلال احمر تحویل دهند.
وی با اعلام اینکه فرمانداری ها و بخشداری های شهرستان ها و بخش های استان تهران نیز برای دریافت و ساماندهی کمک های مردمی فعال شده اند، افزود: مردم نوع دوست می توانند اقلام اهدایی خود را برای ارسال به آسیب دیدگان تحویل ستادهای مستقر در فرمانداری ها و بخشداری ها دهند.
الماسی مفیدی گفت: مردم خیر و نیکوکار می توانند وجوه اهدایی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز کنند تا اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده تهیه و ارسال شود.
** محمدرضا امیریان رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زلزله‌زدگان اکنون نیازی به مواد غذایی ندارند اظهار کرد: مناطق آسیب ‌دیده اکنون بیش از هر چیزی نیازمند پتو، انواع لباس، کفش و پوشاک گرم، چادر و لوازم بهداشتی هستند و با شروع بارندگی و سرما در این هفته نیاز به وسایل گرمایشی، لوازم بهداشتی و لباس گرم بیشتر می شود.
** جعفر دانش ‌پرور مسئول جمعیت امام علی(ع) استان کرمانشاه نیز گفت: اکنون مهمترین نیازهای آسیب‌دیدگان در این مناطق، کالاهایی همچون چادر، پتو، البسه گرم، شیرخشک، نایلون ضخیم برای پوشش چادرها، لوازم بهداشتی، کبریت، چراغ والور، زیرانداز و دارو است بنابراین از همه مردم نوع‌دوست تقاضا می شود کمک های خود را در قالب اقلام بالا به پایگاه های این جمعیت تحویل دهند.

** محمدرضا امیریان رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز پتو، لباس زیر و انواع پوشاک و لباس های گرم و نیز وسایل گرمایشی را مهمترین نیازها و اولویت های کمک به افراد زلزله زده عنوان کرد.
وی اظهار کرد: کمک های نقدی مردم برای اینکه بتوان وسایل مورد نیاز این افراد توسط مسئولان خریداری و تهیه شود نیز مناسب است.
بر پایه گزارش های خبرنگاران ایرنا در مناطق آسیب دیده، جوراب، دمپایی، کفش، پوشاک گرم، انواع دارو از جمله پماد آ.د، پماد چشمی، پماد کالاندولا (ضدسوختگی)، شیرخشک، شیشه شیر، لباس زیر زنانه، پماد تتراسایکلین، پماد بتامتازون، شربت ضدسرفه، شامپو، صابون و مواد شوینده مهمترین نیازهای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه است و مواد غذایی بیش از نیاز در حال ارسال است.
در اثر زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب گذشته، نزدیک به 60 مدرسه ویران و 70 مدرسه دچار آسیب جدی شده است.
این زمین لرزه که کانون آن مناطق مرزی ایران و عراق در استان کرمانشاه بود، 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 زخمی داشته است.
این حادثه طبیعی به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته مسئولان بلندپایه کرمانشاه، زمین لرزه به بیش از 31 هزار واحد مسکونی آسیب کلی و جزئی وارد کرده است.
حجم زیان ها بیش از 20 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
گزارش: جلال اسکندری
6033

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، کتابخانه‌ها را نیاز ضروری برای داشتن یک جامعه زنده و پویا عنوان کرد و گفت : از هیچ تلاشی برای توسعه کتابخانه‌ها دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و استان گفت: قطعا ساخت کتابخانه یک اولویت ضروری است، اما در شرایط فعلی وقتی در کنار سایر اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد شاید نتوانیم آنطور که باید به آن اعتبار اختصاص دهیم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد دولت قبل در افتتاح نمایشی پروژه‌ها، گفت: متاسفانه اقداماتی در سال‌های گذشته صورت گرفته که بار مالی آن در حال حاضر به استان تحمیل می‌شود و همین امر موجب شده مجبور شویم این کار‌های برزمین مانده و مهم را اولویت قرار دهیم.

صحرایی گفت: بطور مثال در گذشته جشن «پایان بازسازی مناطق زلزله زده» را برگزار کردند، درحالیکه کلی پروژه نیمه کاره از زلزله باقی مانده بود. برپایی این جشن مقارن شد با حذف ردیف اعتباری بازسازی مناطق زلزله استان در بودجه کشور و همین امر موجب شده نتوانیم برای ادامه بازسازی اعتبار بگیریم.

صحرایی گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته برای تکمیل ساختمان‌های دولتی نیمه کاره در این مناطق حداقل به ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این درحالیست که دستمان در این شرایط به جایی بند نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: اقدام دیگر بحث تاخیر در بازسازی فرودگاه کرمانشاه بود. فرودگاهی که می‌توانست با ۸۰ میلیارد تومان بازسازی شود و محلی برای تردد مردم، گردشگران و تجار شود، به دلایل سیاسی و انتخاباتی، انجام کار را به تاخیر انداخته و یک باند مچاله شده برایمان به جا گذاشتند که با وجود اینکه تاکنون ده‌ها میلیارد تومان خرج آن کرده ایم، اما هنوز کار آن تمام نشده و بازهم اعتبار می‌خواهد.

صحرایی به راه آهن ملایر-کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه هم درحالی افتتاح شد که کلی نواقص در خط آن وجود داشت و قطار به دلیل جوش کاری‌های نهایی که انجام نشده نمی‌تواند در برخی قسمت‌های مسیر با سرعت بیشتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و برای رفع این نواقص حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط مجبور به اولویت بندی هستیم تا پروژه‌های ضروری را به سرانجام برسانیم، اما این به معنی نیست که کتابخانه‌ها را رها کنیم.

وی با اشاره به سفر دور دوم هیات دولت به استان، گفت: باید برای این سفر آماده شویم و به نظر می‌رسد یکی از پروژه‌های قابل طرح در این سفر، پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه باشد.

صحرایی از مسئولین نهاد کتابخانه‌های استان خواست تا پروژه کتابخانه‌های نیمه کاره در مناطق زلزله‌زده را هم در اولویت‌های بعدی برای طرح در این سفر قرار دهد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم پیگیری یک رویکرد ترکیبی در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: در این رویکرد ترکیبی هم باید به مباحث فیزیکی و عمرانی در حوزه کتاب و کتابخوانی توجه شود و هم به مسائل نرم افزاری این حوزه پرداخت شود.

صحرایی گفت: در رویکرد ترکیبی، بخشی از کار پیگیری پروژه‌های عمرانی حوزه کتابخانه هاست. در این بخش می‌توان از ظرفیت سایر مراکز هم استفاده کرد، بطور مثال می‌توان در مناطق زلزله زده از ظرفیت مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی بهره گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: بخش دیگر کار در این حوزه باید در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی متمرکز شود. نباید معطل تکمیل زیرساخت‌ها باشیم و بعد از آن سراغ ترویج فرهنگ کتابخوانی برویم. باید از همین حالا اقدام کنیم و اگر تعداد مراجعان کتابخانه‌ها افزایش یابد قطعا مسیر برای ساخت کتابخانه‌های بیشتر هموار می‌شود.

صحرایی گفت: در این مسیر باید در و دیوار شهر هم فرهنگ کتابخوانی را تبلیغ کند و نیاز است که در این زمینه نهاد کتابخانه‌ها با شهرداری‌ها همکاری ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات باید رویداد‌ها و مسابقات خاص در حوزه کتاب و کتابخوانی توسعه یابد. همچنین باید چندین کتاب خاص بطور شاخص و از طرق مختلف در طول سال در سطح جامعه معرفی شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند