Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس شورای شهر تهران در نشستی به بررسی مشکلات دانشگاه در حوزه‌های مختلف پرداختند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی دیدار کرد.

در این نشست ظرفیت‌های علمی، تخصصی و فنی دانشگاه برای ایجاد زمینه همکاری با شورای شهر تهران و شهرداری پایتخت مطرح شد، همچنین مشکلات و موانع موجود و لزوم مشارکت شورای شهر تهران و شهرداری تهران در مرتفع کردن این مشکلات ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در این نشست، مسائل و مشکلات در حوزه دانشجویی، مشکلات دانشجویان ساکن در خوابگاه ها، لزوم احداث ساختمان‌های خوابگاهی جدید، درخواست همکاری در محصور کردن مخازن آب ظلع شرقی دانشگاه بمنظور حفظ امنیت تردد دانشگاهیان عنوان شد.

در حوزه پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع نیز درخواست حذف عوارض ملکی و ساختمانی، برنامه ریزی لازم برای تدارک احداث ایستگاه مترو در حوالی دانشگاه به منظور کاهش بار ترافیکی اطراف دانشگاه، تعیین تکلیف و تغییر کاربری زمین‌های ضلع شرقی و شمالی دانشگاه از تجاری و مسکونی به آموزشی و فرهنگی ارائه شد.

مشارکت فعال شهرداری در اجرای فضای سبز در پردیس‌های دانشگاه و پردیس شهید عباسپور، به جریان انداختن مجدد تعهدات شهرداری ناشی از تفاهم نامه‌های قبلی و عمل به تعهدات موضوعه در مناطق ۱ و ۴ شهرداری تهران، و ضرورت احداث مسکن سازمانی برای اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه، نیز در این جلسه مطرح شد.

در حوزه پژوهشی هم ظرفیت‌های علمی، تخصصی و فنی دانشگاه در زمینه اجرای طرح‌های شهری با استفاده از قابلیت‌های موجود در دانشکده‌های معماری و شهر سازی، عمران، آب و محیط زیست، زمین شناسی، روان شناسی و ترافیک، و زمینه موجود در اجرای طرح‌های کنترل حیوانات موذی در سطح شهر تهران، هدایت و کنترل آب‌های سطحی و غیر متعارف، مبحث استفاده از انرژی‌های نو، بحث شهرهای هوشمند، مطرح و معرفی شد.

هاشمی نیز ابراز امیدواری کرد با دریافت تمام موارد مطروحه به صورت طرح‌های اجرایی، مکتوب و با در دست داشتن مستندات لازم در شورای شهر تهران نسبت به بررسی زمینه‌های همکاری فیمابین توصیه‌های لازم را به کمیسیون‌های مختلف شورای شهر داشته باشد و در صورت تصویب طرح‌های اجرایی در کمیسیون‌ها زمینه اجرایی آن در مناطق مختلف شهرداری را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دبیری ظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان ها کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات شوراها دچار مشکلات قانونی است، افزود: از نظر محل، بودجه و امکانات مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانون آن حل شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقاء جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

دبیری با بیان اینکه مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار داشته و پیگیری می شود، تاکید کرد: تلاش داریم مشکلات حوزه بیمه حل شود.

استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه در راستای نگاه حمایتی از شهرداری ها و دهیاری ها، بودجه حوزه دهیاری ها در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در بحث حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها، از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۴۰۳ پرداختی به شهرداری های استان بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان و به دهیاری ها نیز ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: افزایش ۳۴۰ درصدی اعتبارات عمرانی، برگزاری مطلوب جشن احیاء ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط و… در زمره مسائلی است که در سفر هیات دولت به استان سمنان محقق شد.

کد خبر 6093285

دیگر خبرها

  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا