Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@16:51:43 GMT

تشکیل سازمان ملی کارآفرینی تا پایان آذر

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۵۱۹

تشکیل سازمان ملی کارآفرینی تا پایان آذر

رئیس شورای مرکزی کارآفرینان با اشاره به اینکه مقدمات تاسیس سازمان ملی کارآفرینی فراهم شده است، از تلاش برای تاسیس این سازمان تا پایان آذر خبرداد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، حسین سلاح ورزی، درباره آخرین وضعیت تأسیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: پیرو تشکیل تشکل‌های کارآفرینی در استان‌ها طی سنوات گذشته تحت عنوان کانون کارآفرینی، تصمیم گرفته شد با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارآفرینان برتر، سازمان ملی کارآفرینی تاسیس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند این تشکل‌ها از سنوات گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بودند اما به دلیل اینکه فعالیت آنها ثبت نشده بودند، به نوعی رسمیت نداشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به همین منظور براساس پیگیری‌های انجام شده و توافق به عمل آمده با اتاق ایران، مقرر شد با ثبت این تشکل‌های استانی، فعالیت آنها رسمیت یابد و ذیل یک نهاد بالادستی در حوزه کارآفرینی تحت عنوان «سازمان ملی کارآفرینی» فعالیت کنند.

رئیس شورای مرکزی کارآفرینان کشور با بیان اینکه موافقت نامه اصولی تأسیس این سازمان توسط اتاق بازرگانی ایران صادر شده است، اظهار داشت: قرار است کانون های کارآفرینی استانی در ۳۱ استان کشور تأسیس شوند و تمام این کانون‌ها همراه با سایر تشکل‌های مرتبط با کارآفرینی تحت نظارت و مسئولیت سازمان ملی کارآفرینی که مقدمات تاسیس آن فراهم شده است، به فعالیت خود ادامه دهند.

سلاح ورزی درباره زمان تأسیس این سازمان گفت: طبق زمان بندی اعلام شده در گذشته، پیش بینی ما این است که تا پایان آذرماه سازمان ملی کارآفرینی تأسیس و برنامه و اهداف این سازمان نیز تدوین شود.

وی پیش از این نیز بازگشایی مسیری برای حمایت از کارآفرینی را از اهداف مهم سازمان ملی کارآفرینی عنوان کرد و گفته بود: تعریف کارآفرینی مبتنی بر خلق ایده همراه با پذیریش ریسک است که در این زمینه باید بتوان از این افراد در قالب یک سازمان ملی حمایت کرد.

تدوین سازوکار و فراهم کردن مبانی حقوقی و بسترهای لازم در راستای تامین مالی و جذب سرمایه گذاری برای ایده‌های کارآفرینی از جمله اهداف کلان با تاسیس سازمان ملی کارآفرینی خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد