Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که با توجه به کمبود آب در استان درصدد هستیم تا متصدیان معادن شن و ماسه به خصوص در منطقه تهراندشت را ملزم به استفاده از پساب های تصفیه شده کنیم و علاوه بر آن برنامه ریزی های دیگری نیز در این حوزه صورت گرفته است.

فردین حکیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حفاظت کمی و کیفی منابع آب و اولویت بخشی به بهره برداری از منابع آبی پایدار، افزود: به موضوع حفاظت از منابع آبی برنامه ششم توسعه که همان تصفیه فاضلاب ها، استانداردسازی پساب و بازچرخانی پساب در مصارف گوناگون به جز شرب تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که تمام واحدهای صنعتی تصفیه خانه فاضلاب احداث کنند و از پسابشان در مصارف فضای سبز استفاده کنند.
وی با بیان اینکه معادن شن و ماسه تهراندشت مصرف آب خیلی بالایی دارد، گفت: متصدیان معادن شن و ماسه ملزم خواهیم کرد که از این پساب های تصفیه شده برای معادن استفاده کنند.
حکیمی با اشاره به اینکه مرکز تصفیه فاضلاب شهر جدید هشتگرد راه اندازی شده، افزود: از این پساب تصفیه شده استاندارد می توان به عنوان منبع آبی پایدار استفاده کرد.
**استفاده از پساب استاندارد در بخش کشاورزی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز به استفاده از فاضلاب خام و غیراستاندارد در بعضی از انقاط استان برای مصارف کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: اینجا تکالیفی بر گردن دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی واستانداری هست تا از آبیاری فاضلاب در مزارع کشاورزی جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از این فاضلاب در بعضی از مزارع کشاورزی ماهدشت، نظرآباد، هشتگرد و کرج دیده شده، گفت: یکی از بهترین کاربردهای استفاده از فاضلاب تصفیه شده و پساب های استاندارد در فضای سبز و بعضی از مزارع کشاورزی است.
حکیمی یکی از اقدامات خوب سازمان پارک ها و فضای سبز و شهرداری را استفاده از تصفیه خانه های لوکال در سطح شهر کرج دانست و افزود: در این اقدام با جمع آوری فاضلاب واحدهای مسکونی و تصفیه آن درتصفیه خانه های محلی برای فضای سبز مصرف می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از این تصفیه خانه ها به زودی افتتاح می شود، اظهار داشت: بقیه تصفیه خانه ها هم مجوزهایش اخذ شده و آن ها هم درآینده ای نزدیک ساخته و بهره برداری از آن ها آغاز می شود.
حکیمی، مشکل کمبود منابع آبی را در استان جدی دانست و گفت: تاکید اصلی ما این است که هم در بحث کشاورزی و هم در بحث صنعت از صنایعی حمایت شود که آب بر نبوده و فاضلاب زا نباشند و در سیستم آبیاری کشاورزی از سیستم های نوین آبیاری استفاده کنند تا از استفاده سیستم غرقابی که مصرف آب بالایی دارد یا محصولاتی که آب بر هستند جلوگیری کنیم و به سمت محصولاتی برویم که آب بری بالایی نداشته باشند.
** اجرای مدیریت سبز برای صرفه جویی آب
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: هدف بعدی در بحث صرفه جویی آب، تاکید بر اجرای مدیریت سبز است که پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی مدیریت سبز که هم در ضوابط بودجه 96 و هم برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده این برنامه پیگیری می شود و ما در اینجا هم ناظر هستیم و بر اساس آیین نامه اجرایی اقداماتی که انجام می دهند را باید به ما گزارش دهند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!

علی از ساکنان روستای شوراب گفت: چندین سال است که این بوی بد زندگی ما را مختل کرده است و به‌خاطر استنشاق بوی بسیار بد و نامطبوع تصفیه خانه خوی حالمان بد می‌شود.

رضا از اهالی گلشهر خوی نیز که در این جمع اعتراضی حضور دارد با بیان اینکه نمی‌توانیم در خانه خودمان بخاطر این بوی نامطبوع نفس بکشیم، ادامه داد: نمی‌دانم چرا مسئولین شهر کاری نمی کنند و زندگی ما بخاطر این بوی ناخوشایند مختل شده است.

جواد صاحب قطعه زمینی در منطقه گلشهر نیز با اظهار ناراحتی می‌گوید: به‌خاطر بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب خوی نمی‌توانم زمینم را بسازم و مستاجر هستم. این بوی بسیار بد و غیر قابل تحمل در همه فصل‌های سال وجود دارد و امان مردم را بریده است.

رمضان یکی از دیگر اهالی اطراف تصفیه خانه فاضلاب اظهار کرد: چرا با وجودی که اعضای شورا و مسئولین می دانستند بوی بد و نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب خوی غیر قابل تحمل و غیرقابل حل است اقدام به تفکیک و واگذاری زمین‌های گلشهر کردند و سر مردم بیچاره کلاه رفت.

وی تصریح کرد: اکنون نمی‌توانیم بخاطر بوی بد فاضلاب نه در منطقه گلشهر خانه بسازیم و نه بفروشیم!

سلطان زاده، مدیر عامل آب و فاضلاب خوی در این‌خصوص گفت: این بوی نامطبوع مربوط به فصل‌های خاص سال است که بخاطر وزش بادهای غالب بیشتر می‌شود و در فصل‌های دیگر بوی کمتری وجود دارد.

گفتنی است، حال با توجه به اینکه بوی نامطبوع و بد چندین سال زندگی هزاران نفر از ساکنان این اطراف تصفیه‌خانه فاضلاب خوی را مختل کرده است. انتظار داریم مسئولین شهرستان به‌خصوص مدیریت شهری خوی اقدامات لازم را برای حل مشکل موجود، انجام دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903355

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان