Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:35:09 GMT

کارخانه نخ ریسی بهشهر به مدار تولید بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۰۱۶۰

کارخانه نخ ریسی بهشهر به مدار تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار ایرنا ، انبار کارخانه اکریلتاب 11 آبان ماه جاری به دلیل آنچه که اتصال سیم برق عنوان شد ، شب هنگام آتش گرفت. بر اساس اعلام مدیران کارخانه و مسئولان آتش نشانی ، در این حادثه یکهزار 800 تن نخ اکریلی ویژه تولید فرش دستی و ماشینی و یکهزار تن کاموا آماده ارسال به بازار در آتش سوخت.
در برآورد اولیه میزان خسارت ناشی از این آتش سوزی که 30 درصدش تحت پوشش بیمه قرارداشت افزون بر 400 میلیارد ریال اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل کارخانه اکریلتاب روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که کارخانه با وجود به نتیجه نرسیدن وعده های مسئولان برای کمک به احیاء آن ، برای جلوگیری از بیکاری کارگران و زیان بیشتر ، فعالیتش را از امروز به طور موقت از سرگرفت.
محمد جعفرزاده افزود که این واحد صنعتی پیش از آتش سوزی در سه نوبت فعال بود ولی اکنون در یک نوبت فعال شد تا در صورت تامین مواداولیه بتواند به ظرفیت کامل بازگردد.
وی کمبود منابع مالی برای خرید مواد اولیه را علت اصلی تک شیفته شدن فعالیت این واحد صنعتی پس از آتش سوزی اعلام کرد.
جعفرزاده گفت که در شرایط فعلی با ترخیص بموقع مواد اولیه از گمرک ، این واحد صنعتی می تواند حدود 20 روز در یک شیفت فعال باشد و پس از آن چنانچه کمک مالی به واحد برای خرید مواد اولیه نرسد، احتمال تعطیلی وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که شرکت بیمه ای که کارخانه اش را تحت پوشش دارد بررسی خود را سریع تر به نتیجه برساند و با پرداخت غرامت از تعطیلی مجدد این واحد جلوگیری کند.
مدیرعامل اکریلتاب از بیمه تامین اجتماعی و امور مالیاتی هم خواست تا در همکاری با این واحد آسیب دیده به روند تولید این واحد صنعتی کمک کنند.
شرکت ریسندگی اکریلتاب تولید کننده نخ رنگی از واحدهای صنعتی فعال در حوزه نساجی است که بیش از 50 سال قدمت دارد و در سال 86 با فروش به بخش خصوصی از شرکت سهامی عام به شرکت سهام خاص تغییر وضعیت داد .
این واحد صنعتی با قرارگرفتن در مالکیت بخش خصوصی و نوسازی و بازسازی ماشین آلات روزانه هفت تن نخ ساده، مولینه و کاموا تولید می کند که در تولید پوشاک و فرش کاربرد دارد.
این واحد صنعتی پیش از آتش سوزی دارای 150 کارگر بود که در سه نوبت فعالیت می کردند.
کارخانه اکریلتاب که در خلیل شهر در حدود پنج کیلومتری شرق شهر بهشهر واقعه است ، مواد اولیه برخی واحدهای فرشبافی
و پارچه بافی را تامین می کند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار در دیدار رؤسای ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و عشایر شهرستان و همچنین نماینده کارخانه سیمان اکباتان ضمن تاکید و توجه ویژه به حقوق عامه کارگران افزود: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان موظف به بکارگیری نیروهای بومی شهرستان هستند در غیر این صورت ما ورود می‌کنیم و بر اساس قانون عمل خواهیم کرد

غفاری آثار همچنین پیرامون مشکل دوربرگردان شهرک صنعتی رزن نیز اضافه کرد: ایجاد دوربرگردان در نزدیکی شهرک صنعتی رزن را با جدیت پیگیری کردیم اما نظر کمیته فنی پلیس راهور استان برای ما فصل الخطاب است.

وی ضمن اعلام حمایت از واحدهای تولیدی شهرستان گفت: در سال گذشته بیش از یکصد میلیاردتومان به واحدها تسهیلات پرداخت شده و در حال پرداخته اما همچنان نیاز واحدها بیشتر از این مبالغ هست و به دنبال جذب تسهیلات ویژه و خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی شهرستان رزن هستیم.

وی درباره موضوع مشکلات جامعه کارگری کارخانه سیمان اکباتان نیز افزود: مشکلات کارگران کارخانه سیمان به دور از حواشی و از طریق راهکارهای قانونی باید رفع شود.

کد خبر 6090548

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین