Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@02:46:15 GMT

60 هزار زائر خارجی مشهدالرضا در دهه آخر صفر

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۰۲۵۴

60 هزار زائر خارجی مشهدالرضا در دهه آخر صفر

حجت الاسلام محمد احمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اقامت این جمعیت برنامه ریزی و بطور متوسط برای هر شب پنج هزار نفر فضای اسکان تدارک و آماده شده و از زائران خارجی در این فضاها پذیرایی می شود.
وی ادامه داد: از ظرفیت موقوفات نیز بدین منظور بهره گرفته شده است. جمعی به صورت ویژه کار خدمتگزاری به این زئران افغان و پاکستانی را که در این ایام به مشهد مشرف می شوند عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همچنین طی این ایام 43 ایستگاه خدمتگزاری به زائران پیاده رضوی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی حاشیه جاده های اصلی توسط هیات امنای بقاع و اماکن مذهبی استان فعال شده و به زائران خدمت می دهند. این خدمات از اطعام و پذیرایی تا اسکان و خدمات اورژانس اولیه را شامل می شود.
وی افزود: پارسال در اماکن و بقاع متبرکه و فضاهای تدارک شده طی دهه پایانی ماه صفر در مجموع 94 هزار زائر پذیرایی، 64 هزار نفر اطعام و بیش از 100 هزار نفر اسکان داده شدند. برای اسکان زائران و هیاتهای مذهبی در این ایام 503 حسینیه ثبت شده در سامانه اوقاف با ظرفیت 103 هزار نفر در مشهد و سطح استان خدمات دهی می کنند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خدمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد. 

لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰  زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود. 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال