Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@07:11:53 GMT

دلیل بوی بد دهان پس از بیدار شدن از خواب

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۲۶۸۲

دلیل بوی بد دهان پس از بیدار شدن از خواب

رویداد۲۴-در بیشتر موارد، بوی بد دهان صبحگاهی مساله نگران کننده ای نیست. اما در برخی موارد ممکن است بوی بد غیر عادی نشان دهنده یک مشکل سلامت زمینه ای باشد.همه ما صبح ها که از خواب بیدار می شویم شرایطی مشابه را در دهان خود تجربه کرده و به واسطه بوی بد شکل گرفته در این قسمت از بدن تمایلی نداریم پیش از مسواک زدن با فرد دیگری صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دلیل شکل گیری این بوی بد چیست؟

بوی بد دهان پس از بیدار شدن از خواب تنها به واسطه این که چند ساعت را بدون مسواک زدن سپری کرده اید، شکل نمی گیرد. یکی از مقصران اصلی در این زمینه عدم تولید بزاق در دهان هنگام خواب است. بزاق به طور معمول باکتری های تولیدکننده بوی بد در دهان را از بین می برد. از این رو، باکتری های عامل بوی بد پس از خواب شبانه و عدم تولید بزاق به میزان کافی می توانند تکثیر شوند.

هرچه دهان خشک‌تر باشد، احتمال شکل گیری بوی بد دهان در صبح روز بعد نیز افزایش می یابد. تنفس از طریق دهان، خر و پف، و استفاده از برخی داروها نیز می توانند به خشکی دهان منجر شوند، که هرچه بیشتر بوی بد دهان را تشدید می کند.

در بیشتر موارد، بوی بد دهان صبحگاهی مساله نگران کننده ای نیست. اما در برخی موارد ممکن است بوی بد غیر عادی نشان دهنده یک مشکل سلامت زمینه ای باشد. این شرایط اغلب نخستین نشانه ابتلا به بیماری لثه است، که با بیماری قلبی و سکته مغزی پیوند خورده است. در موارد دیگر، بوی بد دهان می تواند نشانگر یک عفونت، مانند یک آبسه یا مشکلی گوارشی مانند بیماری بازگشت اسید معده به مری باشد. در صورتی که بوی بد دهان به ناگاه شدیدتر از حالت عادی خود شده است، برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.

اگر قصد دارید بوی بد دهان صبحگاهی را کاهش دهید مسواک زدن و استفاده از نخ دندان پیش از خواب شبانه را فراموش نکنید. مواد غذایی باقیمانده در دهان شرایط مناسب‌تری را برای تکثیر باکتری ها در دهان فراهم می کنند.

مسواک زدن شما باید دو تا سه دقیقه طول بکشد. مسواک زدن زبان نیز ایده خوبی است، زیرا بیش از نیمی از باکتری های عامل بوی بد دهان روی زبان رشد می کنند. استفاده از دهانشویه نیز می تواند موثر باشد. همچنین، نسبت به عدم ابتلا به مشکلات لثه، آبسه، پوسیدگی دندان، و دیگر مشکلات مرتبط با بوی بد دهان اطمینان حاصل کنید.

منبع: عصر ایران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!

اسبقیان به اخبار تغییر نام باشگاه استقلال واکنش نشان داد

طرفداری | پس از معرفی پتروشیمی خلیج فارس به عنوان مالک جدید استقلال، امروز (دهم اردیبهشت) اخباری در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس در رسانه ها منتشر شد.

موضوع تغییر نام استقلال، واکنش شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی را در پی داشته است. او در یک گفتگوی تلویزیونی در این خصوص گفت:

این مواردی است که باید رسماً به ما اعلام شود تا ما آن را بررسی کنیم. نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند و سپس همه به این مسئله بپردازند. چنین چیزی نیست.

تا کنون از طرف صاحبان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، یعنی کنسرسیوم‌های صنایع پتروشیمی و بانک‌ها، چیزی (در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها) به صورت رسمی به وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • وجدان بیدار دانشگاهیان جهان در مقابل نسل کشی غزه خروشید