Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز-ایرنا-معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به کشف قطعه فسیل مهره دار در منطقه شکار ممنوع بدیل ( بهبهان) گفت: وجود این گونه آثار طبیعی نشانگر دوره های مختلف زیستی با قدمت زیاد زمین شناسی و تنوع زیستی غنی در استان می باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان طی گشت و کنترل محیط بان محیط بان محیط زیست شهرستان بهبهان فسیل یک مهره دار در منطقه شکار ممنوع بدیل شهرستان بهبهان کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید عادل مولا معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این خصوص گفت: طی گزارش واصله از اداره بهبهان یک تیم با حضور کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت بررسی موضوع در روز سه شنبه مورخ 23آبان ماه به منطقه اعزام گردیده و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: مسیر دسترسی به این فسیل صعب العبور می باشد و حدود 5 کیلومتر کوه نوردی داشته و طبق اندازه گیری های انجام شده توسط تیم اعزامی طول این فسیل 70 سانتی متر و عرض آن در محل بلند ترین دنده اسکلت 72 سانتی متر است.
عالیه چنگیزی کارشناس محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: بر اساس مشاهدات میدانی در محدوده اطراف این ماکروفسیل تعداد زیادی فسیل موجودات آبزی با اندازه های متغیر 1 تا 10 سانتیمتر نیز مشاهده شد که این موضوع احتمال نسبت دادن اسکلت این فسیل را به گونه جانوری یکی از پستاندارن دریایی نزدیک می کند، البته این فسیل شباهت ظاهری با برد کژدم دزفول (فسیل گاودریایی) دارد.
رشته کوه بدیل که از ارتفاعات مشرف به سد مارون و روستای پشگر شروع و تا ارتفاعات پیرآباد تشان و در نهایت به حیات آباد خلیفه و مجیدی ختم می شود به عنوان منطقه شکار ممنوع بدیل شناخته می شود.
6064
خبرنگار: ندا رضاپور** انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس