Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی امسال در مقایسه با پارسال 53 درصد افزایش داشته است، افزود: 97 درصد زکات پرداختی خیران برای رفع مشکلات 3 ‌هزار نفر مددجوی تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 880 روستا در استان اردبیل دارای اقلام مشمول پرداخت زکات هستند، اظهار کرد: کشاورزان و روستائیان همواره با پرداخت به‌موقع زکات یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور فقرا و محرومان هستند و هر چقدر کمک‌های نیکوکاران افزایش یابد این نهاد همان اندازه پاسخگوی مشکلات آنان خواهد بود.

دبیر شورای زکات استان اردبیل با بیان اینکه 12‌میلیارد و 7 میلیون ریال از زکات پرداختی در قالب کمک‌های معیشتی به بیش از 2 هزار مددجوی تحت حمایت و افراد بی‌ بضاعت این استان پرداخت شده است، اضافه کرد: این کمک‌های معیشتی بصورت بلاعوض برای رفع مشکلات درمانی، تأمین جهیزیه نوعروسان، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و سایر مسائل خانواده های تحت حمایت پرداخت شده است.

دشتی بیان کرد: 760 میلیون ریال هم برای هزینه‌های درمانی و دارویی 336 نفر از بیماران تحت حمایت، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و یک میلیارد و 40 میلیون ریال برای آزادی 2 زندانی جرائم غیرعمد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 640 میلیون ریال از زکات پرداختی نیز برای رفع گرفتاری‌های 663 نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان هزینه شده، گفت: یکی از راهکارهای اساسی محرومیت‌ زدایی و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است که با فرهنگ‌ سازی‌ و همکاری همه‌ مسئولان و خیران می‌توان شاهد تحقق این امر مهم در جامعه بود.

 

انتهای پیام/ح

افزایش 53 درصدی پرداخت زکات در استان اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل

علی رحیمی آذر گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر مهمور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در گشت مشترک اداره صمت و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است