Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا( اعلام کرد که به دلیل افزایش جنگ و منازعات در افغانستان، این کشور را از فهرست کشورهای بیرون از جنگ خارج کرده و بار دیگر در فهرست کشورهای در حال جنگ قرار داده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرد که از آغاز جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی به صورت متوسط هر روز، ۸۰ برخورد مسلحانه و خشونت در افغانستان ثبت شده که بیشترین آمار را در ۶ سال گذشته نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش نشان می‌دهد که در ۹ ماه اول سال جاری میلادی، ۱۲۹۰ درگیری مسلحانه در افغانستان به ثبت رسیده که نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی، ۵ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

در این گزارش تأکید شده است که ارزیابی استراتژیک سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ افغانستان را بار دیگر در فهرست کشورهای در حال جنگ وارد کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین گفت: آماری که گسترش جنگ در افغانستان را نشان می‌دهد، شامل خشونت‌های مذهبی در «کابل» نیز می‌شود؛ حملات تروریستی در اماکن مذهبی در کابل منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی در سال جاری شده است.

افزون براین در گزارش اوچا آمده است که مسئولان اداره بهداشت این سازمان در سال جاری، ۶۹ هزار بیماری تروما در افغانستان را به ثبت رسانده اند که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۱ درصد افزایش داشته است. (تروما به یک جراحت بدنی شدید یا شوک بحرانی اطلاق می‌شود.)
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند