Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کریم حمیدوند در ستاد بحران این شهرستان با اشاره به وضعیت زلزله در استان کرمانشاه بیان داشت: باید در مناطقی که بحران رخ می دهد به جای پخش چادر در این مکان‌ها برای حادثه دیدگان چادر برپا کنیم و منطقه ای برای انتقال حادثه دیدگان در نظر بگیریم تا رسیدگی بهتر و سریع‌تر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرجع رسمی جمع‌آوری توزیع منطق زلزله زده هلال احمر و بسیج است، گفت: کمک‌های جمع آوری شده باید به مراجع قانونی و قابل قبول سپرده شود و در منطقه بحران زده نیز به کسانی که وظیفه رسمی دارند، داده شود تا بتوانند بین همگان طبق آمار مشخص تقسیم کنند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: اصلی ترین مشکل در خصوص تقسیم کمک های مردمی توسط خود مردم این است که زمان تقسیم اقلام اطلاعی از نحوه تقسیم و اینکه کجا تقسیم شده ندارند برای همین بهتر است نهادها این کار را انجام دهند تا عدالت رعایت شود.

وی گفت: از آنجایی که نهاوند در منطقه زلزله خیز قرار دارد باید انبارهای تخلیه شده با پیگیری مسئولین زودتر پر شوند.

حمیدوند یادآور شد: همچنین مصوب کردیم که از طریق مدیریت بحران اداراتی مقاوم سازی شوند چراکه در صورت بروز حادثه اگر ادارات شهرستان سرپا باشند، می‌توانند نبض شهر را به دست گرفته و نگذارند اوضاع بحرانی شود.

وی در ادامه گفت: توزیع چادر بین آسیب دیدگان باعث بی نظمی و اشتباه است، بنابراین ما باید مکان‎هایی را داشته باشیم که مستقیما چادرها در آن مکان برپا شده باشد و شهرها و استان های معین هم وارد عمل شده و بعداز برپایی چادرها مردم به آن قسمت انتقال داده شوند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: شهرستان نهاوند بر روی گسل زلزله قرار دارد، بنابراین بايد دستگاه‌های مرتبط با بحران از همين امروز، بحران را برای خود شبيه سازی کرده و تصور کنند اگر اتفاقی رخ می‌داد بايد چه کاری می‌کردند و چه برنامه‌ريزی‌هايی مرتبط با دستگاه خود، همشهري‌ها و خانواده خود انجام دهند .

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخير بايد آمادگی کامل داشته باشيد تا در شرايط بحرانی بتوانيد حادثه را کنترل و مديريت کنيد و مکانی در شهر نيز برای موقع خطر در نظر بگيريم تا اگر اتفاقی رخ داد، سريع بتوانيم حادثه ديدگان و مجروحين را برای رسيدگی به آنجا منتقل کنيم.

حميدوند عنون کرد: مردم نوع دوست نهاوندی تاکنون 10 ميليارد و 980 ميليون ريال هدايای غيرنقدی خود را در قالب 82 وسيله نقليه سبک و سنگين به مناطق زلزله زده ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/