Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر فرهاد آریان‌فر در گفت‌و‌گو با فارس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با بیان اینکه بعد از گذشت 20 دقیقه از زلزله سرپل ذهاب و ازگله اولین یگان ارتش وارد عمل شد، اظهار کرد: بعد از دو ساعت از وقوع حادثه نیرو‌‌های امدادی چهار تیپ ارتش در محل مستقر شده و به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند.

وی با بیان اینکه شهر کاملا به هم ریخته بود و مسؤولان شهر به خاطر حادثه درگیر خانواده خود بودند، ادامه داد: بیمارستان‌ها توانایی خدمات‌رسانی به مردم را نداشتند و از نظر زیرساختی نیز ضعیف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌های درمانی اولیه و همچنین 25 دستگاه آمبولانس را وارد کار کردیم، بیان کرد: آسایشگاه‌های تیپ ابوذر سریع به محلی برای بستری مجروحان حادثه‌دیده اختصاص داده شد چراکه با توجه به محدودیت ناوگان آمبولانسی برای انتقال مجروحان به کرمانشاه زمان از دست می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه کادر پزشکی به تیپ ابوذر برای رسیدگی به مجروحان منتقل و بیمارستان سامان داده شد، افزود: بعد از گذشت مدتی نیرو‌های امدادی شهر وارد عمل شده و بحران به سمت مدیریت پیش رفت.

آریان‌فر با اشاره به اینکه در شب اول وقوع زلزله یک‌هزار و 632 را از زیر آوار خارج کردیم که 87 نفر فوت کرده بودند، بیان کرد: روز نخست حادثه 6 فروند بالگرد‌ هوانیروز وارد صحنه شده و 910 نفر از مجروحان را به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه ارتش 60 نفر از متخصصان خود را در تخصصی‌های مختلف به منطقه زلزله‌زده اعزام کرد، ادامه داد: یک بیمارستان صحرایی برای اربعین مستقر کرده بودیم که سریع به سرپل ذهاب منتقل شد تا اقدامات درمانی مدیریت شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اشاره به اینکه شب حادثه ادوات مهندسی را برای آواربرداری وارد کردیم، ادامه داد: شهر از نظر زیرساخت آسیب دیده بود در همین راستا تمام تانکر‌های آب یگان‌ها را به منطقه زلزله‌زده حرکت دادیم.

وی با اشاره به اینکه چادر‌های نظامی را برای زلزله‌زدگان برپا کردیم، افزود: 2 هزار چادر مسافرتی خریداری و با هواپیما از تهران به منطقه ارسال و بین مردم توزیع شد.

آریان‌فر با اشاره به اینکه روز نخست حادثه یک‌هزار تخته چادر هلال احمر رسیده بود که با 2 هزار چادر بار روانی حاکم بر مردم را کم کرد، افزود: 60 هزار بطری آب از انبار‌ها بین مردم توزیع شد و یگان‌ها را موظف به پخت غذای گرم در بین مردم کردیم.

وی با بیان اینکه اجساد به بیمارستان منتقل شد و از پزشکی قانونی برای صدور برگه جواز دفن خواستیم که وارد عمل شود، بیان کرد: پیش از رسیدن نیرو‌های امدادی وضعیت منطقه تا حدی ساماندهی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با بیان اینکه مسؤولیت اقدامات مرتبط به حوزه شهر با ارتش و مسؤولیت کمک به مردم روستا‌ها به سپاه محول شده است، بیان کرد: مدیریت ستاد صحنه تشکیل شد تا در محل باشیم.

وی با بیان اینکه ستاد رده عقب تشکیل شد تا اقلام اهدایی را در پادگان ابوذر تمرکز دهد، ادامه داد: اقلام اهدایی نیاز به اسکورت داشت تا حوادثی رخ ندهد، برخی از عناصر سودجو به اقلام اهدایی حمله می‌کردند و بار‌ها را به سمتی که مقصد نامرتبط بود هدایت می‌کردند که با آنها برخورد شد.

آریان‌فر با بیان اینکه در ادامه روند کار شهر به چهار منطقه تقسیم و در هر منطقه یک تیپ مستقر شد، افزود: در روز نخست حادثه فرمانده نیروی زمینی و فرمانده ارتش در صحنه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شهر به سمت آرامش پیش می‌رود، افزود: بار روانی حادثه کاهش پیدا کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با بیان اینکه در مناطق آسیب‌دیده مردم در مضیقه هستند چراکه وضعیت جوی به سمت برودت هوا پیش می‌رود، بیان کرد: علاوه بر چادر مردم آسیب‌دیده نیاز به پلاستیک دارند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در حوزه مواد غذایی و وسایل گرمایشی نیست بلکه مشکل چادر است چراکه مردم آسیب‌دیده به دنبال چادر هلال احمری هستند، افزود: چادر هم به اندازه کافی تزریق شده اما مردم چادر هلال احمری می‌خواهند.

آریان‌فر با اشاره به اینکه بیشتر زیرساخت‌های آسیب‌دیده و نظام مهندسی باید وارد عمل شود، افزود: 70 درصد مردمی که آسیب کمتری دیده‌اند به زندگی عادی خود برمی‌گردند و 30 درصد مردم با فقدان مسکن، حمام و سرویس بهداشتی مواجه هستند.

وی  بیان کرد: مردم علاقه دارند در کنار منازل آسیب‌دیده خود اسکان کنند که همین موضوع کار را مشکل کرده است چراکه اگر در اردوگاه باشند کار رسیدگی به مردم آسان‌تر انجام می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

آفتاب‌‌نیوز :

آتشیار حمید خدیوی اظهار کرد: در ساعت ۱۶:۱۱ دقیقه عصر امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه، حادثه فرونشست زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه۵۱ به محل حادثه اعزام شدند.

افسر نگهبان ِآتش نشانی مشهد ادامه داد: با حضور تیم عملیاتی مشخص شد فرونشست به عمق ۲ متر و ابعاد ۲ در ۲ به دلیل بارش باران و نشت از طرح اگو به زیر آسفالت اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به فرونشست عمیق و ایجاد حفره با قطر زیاد، یک طرف از بلوار کلاهدوز مسدود شد، همچنین از هر گونه تردد در این ناحیه جلوگیری به عمل ِآمد و پس از انجام عملیات رفع خطر، محل تحویل اداره آب و فاضلاب گردید.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند