Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود آنکه بیش از 10 زن، ترامپ را به سوء رفتارهای جنسی متهم کرده اند، وی تا کنون آسیبی از این ناحیه ندیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اکنون چند ماه از آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ سپری می شود، و رسوایی آزار و اذیت های جنسی در دنیای سیاست، رسانه، تجارت و هالیوود، به یکی از مهمترین خبرها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود آنکه بیش از 10 زن، ترامپ را به سوء رفتارهای جنسی متهم کرده اند، وی تا کنون آسیبی از این ناحیه ندیده است. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی ها، تقریبا نیمی از رای دهندگان آمریکایی از رفتارهای وی با زنان رضایت ندارند.
اکنون که چهره های شاخص آمریکایی، چه در عرصه سیاست و چه در سایر عرصه ها، یکی بعد از دیگری به رسوایی جنسی متهم می شوند، این پرسش مطرح می شود که "چرا ترامپ نه؟"
«جسیکا لیدز» یکی از اولین زنانی است که قدم به پیش گذاشت و ترامپ را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد. وی اعلام کرده بود این اتفاق زمانی رخ داد که او در هواپیما مشغول مسافرت بود. لیدز در این باره گفت: "بسیاری از مردمی که به او (ترامپ) رای دادند، می دانستند به چه کسی رای می دهند، اما خواهان وقوع تغییرات بودند. به همین دلیل بود که مسیر خود را تغییر ندادند."
اتهامات علیه ترامپ، در زمان اوج رقابت های انتخاباتی سال 2016 مطرح شد. بسیاری در آن زمان اعلام کردند این اتهامات، با هدف تاثیرگذاری منفی بر ذهن رای دهندگان مطرح شده است.
«اریک دزنهال» کارشناس مدیریت بحران در واشنگتن در این باره گفت: "ترامپ در برابر قوانین فیزیک سیاسی ایمن است، زیرا سیاستمداری شغل او نیست؛ شغل او، سوزاندن و نابود کردن سیستم است."
اکنون «روی مور» نامزد سناتوری ایالت آلاباما، به آزار و اذیت جنسی دختران جوان متهم شده است. جمهوریخواهان آمریکا از جمله «میچ مک کانل» رهبر جناح اکثریت سنا، و سایر چهره های شاخص جمهوریخواهان در کنگره از وی درخواست کرده اند تا از کارزار رقابت ها کناره گیری کند. این در حالی است که وی به این درخواست ها پاسخ مثبت نداده است.
اما ترامپ، بر خلاف سابق، اکنون در پیام های توییتری خود، افرادی را که به آزار و اذیت جنسی متهم شده اند هدف قرار داده است.
اندکی پس از آنکه «ال فرانکن» سناتور دموکرات ایالت مینسوتا به آزار جنسی یک خبرنگار متهم شد، ترامپ سریعا به این موضوع واکنش نشان داد، و در پیام های توییتری خود این اقدام را محکوم کرد.
این در حالی است که ترامپ تا کنون واکنش چندانی به طرح های جمهوریخواهان برای واکنش به «مور» نشان نداده است. «مک کانل» و سایر جمهوریخواهان به هیچ وجه تمایلی ندارند تا فردی را که به آزار جنسی کودکان متهم است، در میان خود جای دهند. آنها عقیده دارند «مور» در برابر رقیب دموکرات خود «داگ جونز»، اقبال بسیار اندکی برای پیروزی دارد.
ترامپ از تلاش های حزب جمهوریخواه برای مسدود کردن کمک های مالی به کارزار تبلیغاتی «مور» حمایت کرد. اما وی هنوز اعلام نکرده است از نامزدی «مور» حمایت می کند یا نه.
«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز طی این هفته بارها اعلام کرد ترامپ عقیده دارد "مردم آلاباما هستند که در خصوص سناتور آینده خود تصمیم گیری می کنند."
وی همچنین اعلام کرد ترامپ اتهامات مطرح شده علیه «مور» را "بسیار مشکل آفرین" می داند.
این در حالی است که موضع گیری ترامپ در قبال «فرانکن» باعث شده است بسیاری از منتقدان، اقدام به بازنگری در سوابق اتهامات سوء رفتار جنسی رئیس جمهور آمریکا کنند.
«لیدز» در واکنش به این موضع گیری های ترامپ، وی را "نمونه زنده دورویی" خواند.
اظهارات «ایوانکا ترامپ» دختر ترامپ نیز باعث بروز واکنش هایی در این خصوص شده است. ایوانکا ترامپ در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده بود: "افرادی که از کودکان سوء استفاده جنسی می کنند، در جایگاه خاصی در جهنم به سر خواهند برد." وی افزود: "هیچ دلیلی ندارد که درباره اظهارات قربانیان این آزارهای جنسی، تردید کند." با وجود این، ایوانکا ترامپ خواستار کناره گیری «مور» از رقابت برای عضویت در سنا نشد.
این اظهارات نیز واکنش های متفاوتی را در پی داشت. برخی انتقاد کردند که چرا وی، یک هفته دیرتر اقدام به طرح چنین سخنانی کرده است، و چرا ادعاهای مطرح شده در خصوص آزار و اذیت های جنسی پدر خود را معتبر ندانسته است. برخی دیگر نیز از ایوانکا ترامپ بابت صحه گذاشتن بر اتهامات اثبات نشده، انتقاد کردند.
«راب رینر» فیلمساز لیبرال آمریکایی در این باره در پیامی در شبکه توییتر نوشت:‌ "ایوانکا، متهم کنندگان «مور» را باور می کند. اما بیش از 12 زن هستند که پدر وی را به سوء استفاده جنسی متهم می کنند. چرا باید در این خصوص تفاوتی وجود داشته باشد؟"
این در حالی است که زنانی که ترامپ را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده اند، از زمان رقابت های انتخاباتی سال 2016 تا کنون، در شرایط روحی نامناسبی به سر می برند. آنها به هیچ وجه از این موضوع خوشحال نیستند که وی، رئیس جمهور آمریکا شده است.
«جیل هارث» که پیشتر ترامپ را به آزار و اذیت جنسی در سال 1992 متهم کرده بود در این باره در پیامی توییتری نوشت: "من هر روز درد می کشم. هیچ کس این درد را متوجه نمی شود، مگر آنکه برای خودش رخ دهد."
این داستان در خصوص زنانی که «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین آمریکا را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده اند نیز مصداق دارد.
«جوانیتا برودریک» که یک پرستار است در این باره در پیامی توییتری نوشت: "من اکنون 73 سال سن دارم. این خاطره تلخ را هرگز فراموش نخواهم کرد." وی اعلام کرده بود کلینتون در سال 1978، وی را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.
اما حتی در شرایط پرتنش کنونی، و زمانی که طرح کردن هرگونه اتهام آزار و اذیت جنسی می تواند به عنوان اول رسانه ها تبدیل شود، ترامپ همچنان مسیر خود را در پیش گرفته است، و هیچ واکنشی علیه «مور» نشان نمی دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!