Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@14:59:17 GMT

مهندسان ناظر در زلزله بی تقصیر نیستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۳۷۸

دبیر کمیسیون عمران مجلس گفت: تخریب ساختمان‌های نوساز در مناطق زلزله زده، حاکی از ضعف اساسی در نظام مهندسی کشور است.
شادمهر کاظم زاده دبیر کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازدید اخیر کمیسیون عمران از مناطق زلزله زده اظهار کرد: متاسفانه تخریب بیمارستان تازه تاسیس و واحد‌های نوساز، نشان دهنده ضعف ناظران مهندس و استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: بیمارستان، به عنوان آخرین پناهگاه زلزله زدگان خسارت جدی دیده، بطوریکه غیر قابل استفاده است و این موضوع بسیار ناراحت کننده است.
دبیر کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب، بلوک‌های مسکن مهر به علت استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت، تخریب شده که در این امر پیمانکاران و مهندسان ناظر بی تقصیر نیستند.
کاظم زاده درپایان یاد آور شد: میزان خسارات وارد شده در سر پل ذهاب بسیار زیاد است که این موضوع در ساختمان‌های روستاییان که مشخصات فنی- مهندسی خاصی ندراند بسیار به چشم می خورد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان خبر داد.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

 وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد