Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سابق در واکنش به انتقادات نسبت به مسکن مهر در مناطق زلزله زده و خبر کشته‌شدن دو نفر در مسکن مهر سرپل ذهاب گفت: اگر کاری از دست ما ساخته باشد انجام می‌دهیم و دست در دست مردم مناطق زلزله زده را می‌سازیم اما هیچ وقت وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شوم.

محمود احمدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری آنا از سرپل ذهاب با اشاره به حضورش در مناطق زلزله زده اظهار کرد: امروز از جاهایی که کمترین تا بیشترین خسارت را داشتند، بازدید کردم؛ وسعت خسارات بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مناطق زلزله زده گفت: در هر منطقه‌ای که حاضر شدم مردم آگاه، مقاوم و پرنشاطی را دیدم که به مردم خدمت رسانی می‌کردند و درمقابل مردمی که خانه‌هایشان خراب شده و بعضا بستگان خود را از دست داده‌اند و کسانی که باید همه چیز را از نو شروع کنند اما بسیار استوار و امیدوار هستند.

احمدی نژاد با بیان اینکه مردم از سراسر کشور در این منطقه حاضر شدند، عنوان کرد: مردم داوطلبانه به مناطق زلزله زده آمدند تا در غم هموطنان خود شریک باشند.

رئیس جمهور سابق با بیان اینکه هر کس، هر چیزی که توانسته جمع کرده و با خود به مناطق زلزله آورده است، گفت: مردم تلاش می‌کنند تا در بازسازی مناطق زلزله زده مشارکت کنند و من به سهم خودم به عنوان یک ایرانی از بزرگواری این مردم تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم منطقه آماده بازسازی منازل تخریب شده خودشان هستند، ادامه داد: کار بازسازی مناطق زلزله زده از لحاظ حجم و هزینه چندین برابر دوره امداد و نجات است و در این در حالی است که در زمینه امداد و نجات مردم و سایر نهادها زحمت کشیدند چادر و تجهیزات توزیع شد اما بازسازی مناطق زلزله زده باید در دراز مدت انجام شود.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه مدیریت این موضوع بر عهده مسئولان است، گفت: باید در این راستا به آسیب دیدگان تسهیلات ارایه شود اما مشخص است که با این مقادیر وام برگشت به قبل از زلزله بسیار سخت خواهد بود.

رئیس جمهور سابق عنوان کرد: من فکر می‌کنم مناطق زلزله زده باید شرایطشان بهتر از قبل شود و این مستلزم حضور و پشتیابی مردم است و مطمئنم مردم عزیز این کار را به خوبی انجام می‌دهند، البته باید مسئولان مدیریت کنند تا دوباره کاری نشود.

وی با بیان اینکه بازسازی، مدیریت و برنامه ریزی می‌خواهد، گفت: قطعا مسئولان به فکر آن هستند اما ما به عنوان یک شهروند موظف به مشارکت هستیم. مردم در بازدید از من خواستند تا صدای آنها را به گوش مسئولان برسانم چون زمستان نزدیک است و بازسازی مناطق باید با سرعت قابل قبولی جلو رود. ما هم در این زمینه مشارکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مناطقی که دچار خسارت شدند به لحاظ وسعت زیاد نیستند اما میزان خرابی‌ها بسیار بالاست، تصریح کرد: با اینکه مردم اکثرا در فشار هستند اما با این حال سخاوتمندانه به آسیب دیدگان کمک کردند و من بارها اشک از چشمانم سرازیر شد.

رئیس جمهور سابق در پاسخ به این سوال که انتقادات زیادی نسبت به خرابی مسکن مهر در این منطقه شده هرچند که دو نفر کشته شده‌اند، گفت: در این حادثه آسیب‌های زیادی به خانواده‌ها وارد شده و باید به مردم بگویم که ما نوکر آنها و در غمشان شریک هستیم، اگر کاری از دست ما ساخته باشد انجام می‌دهیم و دست در دست مردم مناطق زلزله زده را می‌سازیم اما هیچ وقت وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شوم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست