Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز-ایرنا- معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه فضای شهری باید برای ورزش شهروندی مناسب سازی شود گفت: خیابان های عریض شهر باید مجهز به لاین دوچرخه سواری شوند.

امیر آهنجان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص عدم اجرایی شدن طرح سه شنبه های بدون خودرو در اهواز افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی کلانشهر اهواز امکان اجرایی شدن این طرح در نیمه نخست سال وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جلساتی با رئیس راهنمایی و رانندگی شهر اهواز برای کارشناسی این امر و تصویب در شورای ترافیک گرفته شد تا در خیابان هایی که دارای ظرفیت هستند یک لاین به دوچرخه اختصاص یابد.
آهنجان تصریح کرد: بالغ بر 80 نفر از اعضای هیئت دوچرخه سواری سه شنبه ها در محل بلوار ساحلی اهواز به جهت فرهنگ سازی در شهر اقدام به دوچرخه سواری می کنند.
وی در بخشی دیگر درخصوص محدودیت های بانوان برای دو چرخه سواری در شهر اظهار کرد: در پارک بانوان گلستان حدود 60 دستگاه دوچرخه برای استفاده بانوان در نظر گرفته شده است.
وی گفت:برای استفاده بانوان از دوچرخه در سایر اماکن شهر نیز باید راهکارهایی اتخاذ شود تا ضمن رعایت موازین شرعی، این امکان برای بانوان نیز فراهم شود.
قرار بود طرح سه شنبه های بدون خودرو با هدف کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا، افزایش تحرک بدنی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی جامعه در برخی کلانشهرها به اجرا در بیاید.
با وجود مطرح شدن این پویش به عنوان یکی از برنامه های شناخته شده و مطرح از سوی دوست داران محیط زیست، سه شنبه های بدون خودرو در اهواز به شکل کم رمقی اجراشد.
6064
خبرنگار: ندا رضاپور** انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف میان شش دستگاه خودرو سواری در بزرگراه شهید ستاری خبر داد.
 

 سرهنگ رابعه جوانبخت درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۲۳ شب گذشته در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید ستاری، قبل از خیابان مخبری، یک تصادف میان یک دستگاه سواری تیبا، با پنج خودروی دیگر شامل یک دستگاه پراید، سواری پژو، سواری ساینا، سواری جک و پژو ۲۰۶ رخ داد.

وی با بیان اینکه در مجموع و در جریان این تصادف شش دستگاه خودرو خسارت دیدند، گفت: بلافاصله تیم منطقه پنج پلیس راهور تهران بزرگ به همراه عوامل آتش‌نشانی و نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند و به ایمن‌سازی محیط پرداختند.

جوانبخت درباره علت وقوع این حادثه گفت: کارشناسان پلیس راهور در بررسی محل حادثه متوجه شدند که این حادثه به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز توسط راننده تیبا رخ داده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدوم نداشت، گفت:‌ماموران پلیس راهور نسبت به مدیریت ترافیک در این محدوده اقدام کرده و پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند.

وی از رانندگان خواست در حین رانندگی از سرعت مجاز، تخطی نکنند و حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل خود حفظ کنند تا در صورت ترمز‌های ناگهانی شاهد وقوع چنین تصادفاتی نباشیم.

دیگر خبرها

  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز