Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا- آیین های ویژه سوگواری شهادت امام رضا (ع) امروز (یکشنبه) در سالروز شهادت آن امام همام در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، این آیین ها در شب شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در برخی امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد و امروز نیز در سالروز شهادت آن امام با حضور مردم مومن و شیفتگان اهل بیت در این امام زادگان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) در مرکز شهر رشت، آقا سیدجلال الدین اشرف(ع) برادر امام رضا علیه اسلام در آستانه اشرفیه، دانای علی در چمارسرای رشت، بقعه امام زادگان ابراهیم و اسحاق در شفت و امام زاده هاشم از امام زادگان شاخصی هستند که مراسم های ویژه سوگواری شهادت امام رضا برگزار می شود.
در آیین های سوگواری شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه های سخنرانی ، مدیحه سرایی و برپایی ایستگاه صلواتی با همکاری هیات امنای امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برنامه ریزی شده است.
همچنین مردم مومن و عزادار در سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان در مناطق مختلف استان گیلان با حضور در مساجد و حسینیه ها با برپایی دستجات سنیه زنی در سالروز شهادت آن امام به سوگ نشستند.
امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) در سحرگاه روز 29 صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید. نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای رضایت و خشنودی است.
امروز سالروز شهادت امام رضا (ع) است.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی دیوانه‌وار و پیغام کنعانی در وطنی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دو دفاع وسط سرخپوشان، گئورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو بازیکنان ممتاز و موثر برای پرسپولیس محسوب می‌شوند و درخشش آنها همواره الهام بخش دیگر بازیکنان این تیم است.

کنعانی‌زادگان که در این بازی در پست همیشگی خود بازی می‌کرد و مقابل حمله‌وران نساجی آنقدرها هم به دردسر نیفتاد، در پایان مسابقه با سوت داور این چنین به شادی برخاست.

او در ابتدا سمت علیرضا بیرانوند رفت و خوشحالی‌اش را با او تقسیم کرد و سپس طرف هواداران پرسپولیس حاضر در ورزشگاه وطنی را گرفت و در نهایت با نشان دادن آسمان به نوعی پیغام خود را به عکاسان حاضر در گوشه و کنار ورزشگاه وطنی رساند که لطفی پشت پیروزی پرسپولیس در ورزشگاه وطنی بوده است.

مسابقه‌ای که قرمزها با یک یار کمتر موفق به پیروزی در آن شدند. آن هم در شرایطی که حتی در مسابقه یازده به یازده هم به نظر می‌رسید نساجی شانس زیادی برای متوقف کردن پرسپولیس دارد.

عکس‌ها: معین نادری

دیگر خبرها

  • بازدید موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • شادی دیوانه‌وار و پیغام کنعانی در وطنی (عکس)
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • فیلم| طلافروش‌ها با بستن مغازه نمی‌توانند پیگیر مطالباتشان باشند
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت