Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، از اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرای طرح جامع آستانه مبارکه امامزاده عبداله (ع) این شهرستان به عنوان بزرگترین طرح جامع بقاع متبرکه مازندران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام "محمد هادی بهرامی" گفت: سازمان اوقاف کشور در قالب تسهیلات در روزهای گذشته حدود 2 میلیارد ریال از این اعتبار برای  تکمیل کاشی کاری، ونمای داخل حرم مطهر جذب شده و بقیه تسهیلات نیز به تدریج اختصاص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال های گذشته نیز در دو مرحله در مجموع حدود 6میلیارد ریال درقالب تسهیلات از محل سازمان اوقاف وامورخیریه کشور برای اجرای طرح جامع آستان مبارکه امامزاده عبداله(ع) آمل جذب واقساط آن نیز پرداخت شد.
رییس اداره اوقاف وامورخیریه آمل همچنین با اشاره به اینکه علاوه بر تسهیلات درخواستی از سوی سازمان اوقاف کشور، امسال حدود 5 میلیارد ریال دیگر نیز در قالب دو قرارداد با پیمانکاران در بخش های مختلف درحال اجرا است، گفت، اکنون سازه پایانی حرم مطهر آماده شده و کاشی کاری دور محراب درحال انجام است.
حجت الاسلام بهرامی در پاسخ به این سوال وطولانی شدن اجرای طرح جامع درآستانه مبارکه امامزاده عبداله آمل پس از گذشت 9 سال هنوز به پایان نرسیده است، افزود: یکی از مهمترین ترین دلیل تاخیر دراجرای این طرح مهم، کمبود اعتبار است، چرا که اداره اوقاف در اجرای پروژه های عمرانی بودجه عمرانی ندارد و با دریافت نذورات مردمی وکمک های خیران پروژه ها را اجرا می کند.
وی، با اشاره به اینکه در اجرای طرح جامع بقاع متبرکه در آستان مبارکه امامزاده عبداله آمل، بیش از 2هزار مترمربع به فضای داخل حرم مطهر اضافه شده است، ادامه داد: با این وجود تاکنون حدود 40درصد از مراحل اجرای این طرح در داخل حرم مطهر به پایان رسیده و با احتساب ارزش پولی حال حاضر برای تکمیل آن به بیش از 50میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
رئیس اوقاف وامورخیریه آمل همچنین به وجود حدود ۲۸۰ باب زائرسرا و سوئیت در آستانه مبارکه امامزاده عبداله آمل اشاره کرد وگفت، که مرمت ۳۰ زائرسرا در حاشیه حرم مطهر آغاز شده وبیش از 80 باب دیگر نیز به تدریج نوسازی وبازسازی خواهد شد.

حجت الاسلام بهرامی همچنین به اجرای طرح های عمرانی در12 بقاع متبرکه شهرستان آمل با مساحت ۱۷ هزار مترمربع در سال جاری درحال اجراست، گفت: بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۶۹ میلیونریال از محل نذورات مردمی و مشارکت خیران صرف این طرح ها شده است.
وی اضافه کرد: که امسال همچنین در بخش قرآنی ۷۴ میلیون و500 هزار ریال، فرهنگی و قرآنی در ۳۰ بقعه ۲ میلیارد ریال، مدیریتی بقاع متبرکه برای ۳۰ بقعه ۶ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال هزینه شده است.
رییس اداره اوقاف وامورخیریه آمل به وجود هزار و ۲۶۸ موقوفه، اعم از مساجد، تکایا، دارالقرآن، حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها در سطح این شهرستان اشاره کرد وگفت، امسال برای حفظ عین موقوفات اعم از ثبتی و حقوقی بیش از یک میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال، کمک به سقاخانه و تکایا ۵۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، حوزه علمیه یک میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال و کمک به مساجد ۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال اختصاص داده شده است.
حجت الاسلام بهرامی، تعداد ثبت وقفی امسال در شهرستان آمل را تاکنون ۳ فقره بیان کرد و یادآورشد، که تاکنون ۳۲ موقوفه ثبت سامانه شده و ۳۲۶ فقره اسناد اجاره تنظیمی و ۱۴۱۳ فقره اسناد تجدیدی انتقالی شناسایی و به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندارهای مطلوب وزارت بهداشت است.

فرهادی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، خوشبختانه تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال احداث است و سه پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهید فرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6088254

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان