Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت :ولایت‌پذیری ملت ایران از برکات آموزه‌های امام رضا(ع) است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام افزود: امام رضا(ع) در بدو ورود به سرزمین خراسان با بیان حدیث “کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها”ولایت پذری را به ما آموختند,  امروز به برکت عاشوای حسینی، خون شهدا و بصیرت آفرینی‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران اسلامی راه اطلاعت از فرامین امام علی بن موسی الرضا(ع) را یافته‌ و ملت‌های مسلمان نیز به تبعیت از ملت ما راه حق خواهی و آزادگی را در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این مراسم گفت: در تاریخ اسلام هرکجا جامعه اسلامی از ولایت، فرمان پذیری داشته؛ سرافرازی و توفیق نصیبش شده و آنجا که نگاه به خواست و رضایت دیگران داشته، دچار چالش و مشکل شده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز بیداری اسلامی از برکت‌های خون شهداست و قطعا مقدمه‌ای برای بیداری عالم خواهد بود.

رئیسی افزود:امروز دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، هنرمندان، فرهیختگان و اصحاب رسانه‌های اسلامی باید برای شناساندن این محاسن کلام به بشریت تلاش کنند و اگر چنین شد بی‌تردید مردم جهان به پیروی از این امام همام خواهند گروید.

او گفت: امروز گرایش جهانیان به معنویت و اسلام ناب بیش از هر زمانی است و این امر مسئولیتی سنگین را بر دوش ما قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ولایت‌پذیری که امروز در میان ملت ما موج می‌زند، از برکات بیانات و آموزه‌های امام رضا(ع) است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت هموطنان گرامی که در حادثه زمین لرزه غرب کشور جان باختند و  آذری زبانان عزیزی که پارسال در حادثه دلخراش قطار مسافربری تبریز-مشهد جان خود را از دست دادند علوّ درجات، آمرزش و رحمت واسعه را برای آنان در جوار بارگاه رضوی از پیشگاه الهی مسئلت کرد.

مراسم سنتی خطبه خوانی با حضور خدام بارگاه رضوی و عموم زائران در صحن انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار شد .

مراسم شب شهادت امام هشتم نیز در دیگر صحنها و رواقها دیشب با حضور گسترده زائران عزادار و هیاتهای عزاداری در حرم رضوی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد