Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی گفت: فرش و صنایع دستی مصداق بارز عمل به تمام بخش های اقتصاد مقاومتی است و توان داخلی در بازارهای جهانی را به نمایش می گذارد.

علی وقفچی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: ما معتقدیم که در سطح کشور ظرفیت بی نظیری در صنایع دستی و فرش وجود دارد و باید مورد توجه تمام مسئولان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: این 2 بخش از کمترین اعتبار اولیه، مواد اولیه داخلی، هزینه پایین تولید، اشتغال بالا، بهره گیری از توان نیروی داخلی و ظرفیت گسترده صادرات برخوردار است.
وقفچی اظهار کرد: این 2 بخش در اولویت کاری 1.5 میلیارد دلار اختصاص یافته برای توسعه اشتغال روستایی قرار گرفته است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان مرتبط در تلاش برای رفع خلاء های قانونی از جمله در حوزه صادرات و حذف ارزش افزوده هستند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه رفع موانع صادراتی، تمام قوانین مورد نیاز تصویب شده است و امروز سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه فرش و سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی می توانند از فرصت های قانونی ایجاد شده استفاده کنند.
وقفچی ادامه داد: امروز مشکل اصلی، بیمه فعالان این 2 حوزه است که برای رفع آن مسئولان در تلاش هستند.
رئیس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی گفت: برای حضور فرش و صنایع دستی زنجان و ایران در نمایشگاه دموتکس آلمان تلاش می شود هماهنگی های لازم با همکاری وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی و اتحادیه های مربوطه انجام شود.
وی در ادامه به پیگیری برای فعال سازی ورزش حرفه ای این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و خواستار گسترش ورزش عمومی در کنار ایجاد تیم های حرفه ای لیگ برتری شد.
وقفچی به موضوع جابجایی استاندار زنجان اشاره کرد و از نبود توافق نهایی میان نمایندگان بابت این موضوع خبر داد و افزود: در هر زمانی که احساس شود، مسئولی آنگونه که باید به وظایف خود عمل نمی کند، امکان جابجایی آنان وجود دارد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان می باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون پیشگیری دادگستری، مسئولین و مدیران مربوطه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید در دیدار اخیر با جامعه کارگری کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را مانند سالهای گذشته، با مضمون حمایت از اقتصاد و تولید، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند و در دیدار اخیر با جامعه کارگری، این قشر زحمتکش را رکن اصلی جهش تولید دانستند.

کد خبر 749458

دیگر خبرها

  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان