Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی همزمان با دهه وقف در دیدار با استاندار فارس به عملکرد این اداره کل پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه در استان فارس حدود ۱۴۰۸ بقعه متبرکه وجود دارد این استان از لحاظ تعداد بقاع متبرکه و امام زادگان واجب التعظیم در رتبه نخست کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین باتوجه به اینکه این استان دارای خیرین و واقفین بسیار زیادی است در ۲ سال گذشته بزرگترین وقف کشور در این استان در شهر شیراز توسط حاج کاظم محمدی شکل گرفت که ارزش بسیار مفیدی برای جامعه امروز دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف در یکسال گذشته در زمینه اجتماعی، سلامت، مذهبی و فرهنگی از محل عواید موقوفات فارس هزینه شده است، ادامه داد: از محل موقوفات درمانی بیمارستان‌های نمازی، خلیلی، شوشتری و درمانگاه‌های پوستچی و مطهری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شده است که در اختیار این مراکز قرار داده شده است.

وی بیان کرد: در بخش دیگری از خدمات درمانی به یک هزار نفر از افراد بی بضاعت در سال گذشته به جهت خرید عینک کمک شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: خرید دستگاه تخصصی عکسبرداری از لایه‌های شبکیه چشم (OCT) که بالغ بر ۵۰۰ میلون تومان در جهت خرید این دستگاه هزینه شده است از دیگر اقدامات درمانی مؤثر و کارآمد در حوزه وقف است که با خرید این دستگاه روزانه شاهد ارائه خدمات خوبی به بیماران در درمانگاه موقوفه پوستچی می‌باشیم.

ارائه خدمات رفاهی به زائرین حسینی در ایام اربعین حسینی

وی به نقش پررنگ اداره کل اوقاف در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: طی ۳ سال گذشته این اداره کل در مرز شلمچه در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) خدمات ارزنده‌ای به زائرین ارائه کرده است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: امسال با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر ۵۰۰ میلیون تومان صرف اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش شده است.

احداث سالانه ۸۰ باب مسجد در استان فارس

مدیر کل اوقاف فارس تصریح کرد: با وجود نبود اعتبارات دولتی سالانه حدود ۸۰ باب مسجد در استان فارس با کمک خیرین و بانیان نیک اندیش ساخته می‌شود که در سال‌های اخیر این فعالیت در شهرستان‌های قیر و کارزین، داراب و لامرد صورت گرفته است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: علی رغم کمبود اعتبارات در حدود ۲۸۰ طرح عمرانی در امام زادگان و بقاع متبرکه در قالب بازسازی ساختمان بقعه، محوطه سازی و مرمت ساختمان و ایجاد سرویس بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین باتوجه به مشکلات در حاشیه شهر‌ها و شهرستان‌ها به خصوص در شهر شیراز جلسات ۴ جانبه‌ای با ادارات کل ثبت اسناد و املاک، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی شکل گرفت تا مسائل و مشکلات در خصوص مستأجران رفع شود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: طی یک آئین نامه اجرایی که در دستورالعمل این اداره کل وجود دارد در خصوص رفع اختلاف اراضی با منابع طبیعی و آبخیزداری امسال باتوجه آئین نامه هیأت دولت از این فرصت استفاده شد و اراضی که سال‌ها توسط سودجویان مورد بهره برداری قرار می‌گرفت، حل و فصل شد و تعداد بسیاری از این اراضی رفع اختلاف شد.

وی با بیان اینکه امسال در شش ماهه نخست امسال تعداد ۴۱ پلاک رفع اختلاف شده است گفت: این پلاک‌ها در حدود ۳۲۰۰ هکتار می‌باشد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال در حدود ۱۷۱۵ جلد سند مالکیت موقوفات صادر شده است که این نسبت در مقایسه با پارسال که تعداد ۱۵۱۱ جلد سند بوده است افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: امسال نیز در شش ماهه نخست در حدود ۱۹ وقف به ثبت رسیده است که در نوع خود از سوی مردم فارس و خیرین بی نظیر بوده است.
انتهای پیام/ر

فارس رتبه نخست کشور در تعداد بقاع متبرکه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: رسول خدا (ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی‌رسد (فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه (ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً همچنین آن ‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد».

وی اشاره به فرارسیدن روز کارگر اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و توجه به بیمه کارگران است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: مطمئناً بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مرتضی مطهری بوده است واینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد.

وی اضافه کرد: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: شهد مطهری شهید اسلام شناس، زمان شناس، جریان شناس، دشمن شناس با بصیر بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن‌ها و دشمنی‌ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آنان قد علم کند. آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه حجاب با بیان اینکه بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه به قوانین موجود در این موضوع باید عمل شود، یادآور شد: همه مردم باید از مجریان طرح نور حمایت و پشتیبانی نمایند.

کد خبر 6089156

دیگر خبرها

  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد