Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی که از آغاز ماه محرم سیاهپوش و عزادار هستند، دیشب و صبح امروز /یکشنبه/ در سالگرد شهادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و برگزاری آئین های عزاداری و سوگواری یکبار دیگر مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع)، بیرق های سیاه در بسیاری از معابر شهرهای استان و حتی روستاها به ویژه در ارومیه برافراشته شده و علم های سیاه نیز بر سر در منازل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای شهرها دیده می شود.
علما و روحانیان مناطق شهری و روستایی استان در مجالس برپا شده در سوگ حضرت امام رضا (ع) عزاداری کرده و به بیان فضایل آن حضرت می پردازند و مصیبت های امام هشتم را بازگو می کنند.
همچنین هیات ها و دسته های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایای بسیاری از شهرهای آذربایجان غربی از جمله ارومیه در صفوف منظم به سینه زنی و نوحه خوانی در غم شهادت امام هشتم شیعیان جهان پرداخته و مداحان نیز به مدیحه سرایی در خصوص امام رضا (ع) می پردازند.
آئین ها و سوگواره هایی نیز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) در جوار مرقد امامزاده ها و بقاع متبرکه و اماکن مقدس آذربایجان غربی برگزار شده است.
در مراسمی که شب گذشته و صبح امروز با حضور شخصیت های مذهبی، علما و مسئولان آذربایجان غربی در برخی از مساجد ارومیه برپا شده است، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شرکت کردند و در روز شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به سوگ و عزاداری پرداختند.
نظیر این مراسم در تعداد زیادی از مساجد شهرها، بخش ها و روستاهای آذربایجان غربی برگزار شد که طی آن شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات (ع) و عاشقان ولایت با آرمان های اسلام و تشیع ناب تجدید بیعت کردند.
امام رضا (ع) با توطئه مامون عباسی در روز سی ام ماه صفر سال 203 هجری قمری در 55 سالگی و پس از 20 سال امامت، در شهر مرو در نزدیکی های خراسان امروزی به شهادت رسیدند.
8137/3072 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود