Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ 288 مستقل زرهی ارتش خاش گفت: وجود علی ابن موسی الرضا(ع) برای همه ملت ایران برکت بزرگی است و این امام همام همواره در زمان عمر با برکت خود با سخنان گوهربارش درصدد سعادت مردم در دنیا و آخرت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، حجت الاسلام محمدجواد رحمانی شب گذشته در مراسم شهادت امام رضا(ع) در مسجد فاطمه الزهرا(س) کوی سازمانی امام حسن مجتبی(ع) ارتش خاش، اظهار کرد: زندگانی امام رضا(ع) سراسر از نکات بسیار ارزشمند و آموزنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مدت طولانی امام علی بن موسی الرضا(ع) از یک سوء و شکل‏گیری جریانات انحرافی و رخدادهای سیاسی از سوی دیگر، زندگی ایشان را از زندگی سایر امامان، ممتاز ساخته است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه امام رضا(ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد، افزود: روز آخر صفر 203هجری قمری به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) همواره در زمان عمر با برکت خود با سخنان گوهربارش درصدد سعادت مردم در دنیا و آخرت بود، ادامه داد: ملت ایران بزرگترین سرمایه و ثروتی که در اختیار دارند، ارادت و عشق آنها به علی بن موسی الرضا(ع) است.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ 288 مستقل زرهی ارتش خاش با بیان اینکه امام رضا(ع) بصیرت سیاسی ویژه ای به مردم بخشیدند، خاطرنشان کرد:  امام رضا(ع) مسئله اهمیت جایگاه امامت را با علم و آگاهی وافر در میان عموم مردم با زبان ها و بیان های مختلف تببین کردند.

وی گفت: امام هشتم دارای لقب های متعددی است و از جمله معروف ترین این القاب، (رضا)، (عالم آل محمد)، (غریب الغرباء)، (شمس الشموس) و (معین الضعفاء) است.

حجت الاسلام رحمانی بیان کرد: اخلاق نیکو، دانش فراوان، ایمان و عبادت بسیار از ویژگی هایی امام رضا(ع) بود و این امام بزرگوار در میان ما به عنوان امام مهربانی شناخته شده است.

وی اذعان کرد: امام رضا(ع) در 3 سال پایانی عمر با برکت خود تا زمان شهادت را به اجبار دستگاه فاسد بنی عباس و نیز فشارهای مأمون در کشور ایرانی با نشر احکام الهی و معارف اسلامی سپری کرده و بعنوان عالم آل محمد(ص) لقب گرفتند.

حجت الاسلام رحمانی اظهار کرد: تاریخ مملو از خاطرات مهربانی امام رضا(ع) است و به عنوان دست مهربانی خدا در بین خلق، عاشقان و شیفتگان را مورد عنایت قرار می دهد.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه خوانی در وصف امام رضا(ع) پرداختند و به سوگ امام رضا(ع) نشستند و ناله غم سر دادند.

گفتنی است؛ نظیر این برنامه در مسجد جامع، تیپ 288 مستقل زرهی ارتش و منزل شخصی بیت الهی و سایر اماکن مذهبی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور