Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:47:04 GMT

امام‌رضا(ع) مظهر رأفت الهی است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۵۰۹۴

امام‌رضا(ع) مظهر رأفت الهی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام رضا(ع) مظهر رأفت الهی و امام رئوف و مهربانی است.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم صابر امروز 28 آبان‌ماه در اجتماع بزرگ «در سوگ خورشید» که با حضور کاروان‌های پیاده بانوان از شهرستان کاشمر و روستاهای هم‌جوار در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان، حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: امروز شما بانوان با تأسی از زنان نوغان با حضور در این مجلس پیمان خود را با امام رضا(ع) تجدید کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌های بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا(ع) اظهار کرد: 14 معصوم پاک از پیامبر اکرم(ص) تا امام زمان(عج) همگی مظهر رحمت الهی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه خداوند متعال دارای دو نوع رحمت است، یکی را رحمت عامی دانست که تمامی موجودات، کائنات، همه افراد و حتی 14 معصوم نیز از آن بهره‌مند هستند، بیان کرد: حتی مسیحی و افراد بسیار دیگری نیز در حرم امام رضا(ع) از این امام مهربانی شفا گرفته است.

وی با بیان اینکه عنایت امام رضا(ع) شامل همه افراد پیر و جوان، مرد و زن و حتی مؤمن و غیر مؤمن می‌شود، افزود: بهره‌مندی از آن رحمت و مهربانی خاص امام رضا(ع) شامل شفاعت در عالم برزخ و قیامت است.

صابر با اعلام اینکه امروز شما بانوان با این شور و حضور خود در این همایش ولایتی باید با عشق به اهل‌بیت(ع) آشنایی پیدا کرده و بدانید که چه اعمال، رفتار و اندیشه‌هایی می‌تواند پنجره‌های رحمت الهی را بر روی ما باز کند و امام رضا(ع) شفیع ما شده و از عذاب قبر و قیامت، جهنم و دوزخ نگهداری کند، عنوان کرد: یکی از اعمال و رفتارها پاسخگویی به دعوت انبیاء الهی به خصوص پیامبر اسلام است.

وی اجابت دعوت پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار را یکی از راه‌های دانست که می‌تواند ما را از شفاعت آنان بهره‌مند، کند، افزود: این اجابت نسبت به ایمان، خداشناسی، تقوا، نماز، روزه، حیاء، عفت و حجاب است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه حجاب اسلامی و عفت دینی بانوان کاشمری را به بهترین نحو توانسته‌اند به نمایش بگذارند، عنوان کرد: به‌رغم همه تبلیغات، توطئه‌ها و دسیسه‌ها و حیله‌های شیاطین اما بانوان شهرستان کاشمر از این حجاب و چادری که میراث فاطمه زهرا(س) است به‌خوبی بهره‌مند هستند.

وی دومین راه بهره‌مندی از عنایت ائمه اطهار را در مودت و دوستی با آل محمد(ص) دانست و با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام گفت: ایشان می‌فرمایند؛ همیشه مودت و دوستی اهل‌بیت(ع) را داشته باشید که اگر کسی با این دوستی از دنیا برود به وسیله شفاعت ما داخل بهشت خواهد شد.

صابر با تأکید بر اینکه باید قدر این دوستی با امام رضا(ع) را دانست، بیان کرد: اگر بتوانیم این دوستی، مودت و عشق به امام رضا(ع) را در وجود خود نهادینه کنیم و با این مودت از دنیا برویم به وسیله شفاعت ائمه اطهار(ع) داخل بهشت خواهید شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه لازمه بهره‌مندی از این شفاعت را در این دانست که مودت و محبت امام رضا(ع) را داشته باشیم، بیان کرد: اظهار مودت به امام رضا(ع) را در شرکت در این‌گونه همایش‌ها، عزاداری‌ها، توسل‌ها و نذر و نذورات و دیگری اطاعت و فرمان‌بری از ایشان دانست.

وی همچنین تاکید امام رضا(ع) را بر اقامه نماز اول وقت دانست و اظهار کرد: عاشقان امام رضا(ع) باید توجه بسیاری به راه و روش، سیره و گفتار ایشان داشته باشند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس