Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: بندر مرزی آستارا در سالروز شهادت شمس الشموس، امام رئوف، هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(علیه الاسلام) یکپارچه غرق عزا و ماتم گشته و جامه سیاه بر تن کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در سالروز شهادت غریب الغربا، عالم آل محمد و ضامن آهو غربی ترین شهرستان گیلان غرق در عزا و ماتم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم سوگوار بندر مرزی آستارا در غم سالروز شهادت امام هشتم شیعیان جهان، حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) امروز با برپایی مراسم دسته عزاداری خیابانی مسیر سپاه ناحیه این شهر تا مسجد امام رضا(علیه السلام) را با پای پیاده و با سینه زنی و مداحی مداحان اهل بیت (علیه السلام) پیمودند و در سوگ شهادت شمس الشموس اشک ماتم ریختند.

 

مرزنشینان آستارایی اعم از زن و مرد و پیر و جوان در این دسته عزاداری خیابانی در حالی که جامعه سیاه بر تن داشتند در سوگ آفتاب هشتم اشک ماتم ریخته و بر سینه زدند و عمق ارادت خود را به اهل بیت (علیه السلام) به ویژه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به نمایش گذاشتند.

 

همچنین امروز آستارا میزبان عزادرانی از کشور جمهوری آذربایجان بود که با شرکت در دسته عزاداری خیابانی به سینه زنی پرداخته و در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشک ماتم ریختند و عشق و ارادت شان را به اهل بیت( علیه السلام) به نمایش گذاشتند.

 

امامزادگان ابراهیم و قاسم (علیه السلام)،مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیئت های مذهبی آستارا نیز امروز در سوگ شهادت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) صحنه برپایی آیین های سوگواری در غم از دست دادن هشتمین خورشید آسمان امامت است.

 

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه الاسلام)، اظهارکرد: امام رضا (علیه الاسلام)  سرشار از کرم، صفا و سخاوت بودند و با همه مردم با چهره خوش و اخلاقی زیبا، رفتار می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه شخصیت آسمانی امام رضا (علیه الاسلام) از نظر اخلاقی و معرفتی ممتاز و ویژه است، افزود: باید با تبعیت از سیره حضرت امام رضا (علیه الاسلام) و با انجام اعمال نیک در حق مومنان زمینه های سعادت و خوشبختی آنها را فراهم کنیم.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا تصریح کرد: جامعه نیازمند آشنایی با تفکر و فرهنگ امام رضا (علیه السلام)، اخلاق، فقه، عبادت، کرامت و شیوه زندگی آن بزرگوار است.

 

حجت الاسلام حاتمی با اشاره به اینکه عشق مردم ایران اسلامی به حضرت امام رضا(علیه السلام) بی‌نهایت است و آن امام همام، ولی نعمت ایرانیان محسوب می‌شود، گفت: هر کسی به زیارت امام رضا(علیه السلام) مشرف شود گناهانش بخشیده می‌شود.

 

به گزارش شبستان، امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

 

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای «خشنود» می‌باشد. یکی از القاب مشهور حضرت، «عالم آل محمد» است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد.

 

پدر بزرگوار امام رضا، امام موسی کاظم (علیه السلام) پیشوای هفتم شیعیان بود که در سال ۱۸۳ ﻫ.ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسید و مادر گرامیشان نجمه نام داشت.

 

امام رضا (علیه السلام) در مدینه، پس از شهادت پدر، امامت بر مردم را بر عهده گرفت و به رسیدگی امور پرداخت، شاگردان پدر را به دور خویش جمع کرد و به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق (علیه السلام) مشغول شد و در این راستا گام های بزرگ و استواری برداشت.

 

مدت امامت حضرت رضا(علیه السلام)، حدود ۲۰ سال طول کشید که ۱۷ سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی

ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی

دیگر خبرها

  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)