Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد- ایرنا - 'ملیحه لودی' نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد گفت: اسلام آباد و واشنگتن روابط خود را بر اساس شرایط جدید جهان به ویژه وضع ژئوپولتیکی بازتعریف می کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون پاکستان، لودی در سخنانی در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS) اسلام آباد با بیان اینکه بهبود روابط دو کشور برای جهان و همچنین صلح و ثبات منطقه ای مهم است، افزود: ماهیت رابطه آینده دو کشور پاکستان و آمریکا بر اساس بررسی وضع ژئوپولیتیک منطقه و جهان بازتعریف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لودی که در جمع کارشناسان سیاست خارجی، دانشگاهیان و تجار و بازرگانان سخن می گفت، یافتن راه فوری برای استقرار ثبات و امنیت در افغانستان بر اساس منافع مشترک اسلام آباد و واشنگتن را از از نقاط مشترک دو کشور عنوان کرد.
وی با تشریح همکاری دو کشور، از بین رفتن قدرت القاعده در منطقه را نتیجه همکاری واشنگتن و اسلام آباد عنوان کرد.
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد همچنین گفت: در واقع، همه مردم پاکستان، آرزوی استقرار صلح در افغانستان را دارند و این نشان می دهد که پاکستان و مردم آن بیش از چهار دهه از جنگ افغانستان رنج می برند.
لودی با تشریح آسیب های پاکستان از جنگ در افغانستان، کشته شدن بیش از 27 هزار پاکستانی از جمله شش هزار و 500 پرسنل نظامی و انتظامی را به دست تروریست ها بخشی از آسیب های کشورش خواند و گفت: زیان های اقتصادی 120 میلیارد دلار تخمین زده می شود و پاکستان همچنین از 2.5 میلیون پناهنده افغان طی 30 سال گذشته میزبانی کرده است.
وی درباره سیاست های آمریکا در آسیای جنوبی نیز گفت: از دیدگاه پاکستان، استراتژی جدید آمریکا در افغانستان بشدت به نیروهای نظامی متکی است و ما معتقدیم که نه کابل و ائتلاف و نه طالبان افغانستان، نمی توانند راه حل نظامی را به یکدیگر تحمیل کنند.'
نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد تصریح کرد:اسلام آباد معتقد است که ایالات متحده، پاکستان و افغانستان باید فعالانه در راستای استقرار روند صلح همکاری کنند.
لودی در بخش دیگری از سخنانش، موضع پاکستان را پیرامون گروه تروریستی داعش، از بین رفتن فوری این گروه، بقایای القاعده و وابستگان آن در افغانستان از جمله تحریک طالبان پاکستان (TTP) خواند و گفت:مذاکرات را میان دولت اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و طالبان این کشور در مکانیسم هماهنگی چهار جانبه برای رسیدن به حل و فصل مسالمت آمیز قبول داریم.
لودی با تاکید بر تعهد پاکستان برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم، گفت:از بین بردن خشونت ها و اقدامات تروریستی راهبرد اسلام آباد در توسعه سریع اقتصادی و اجتماعی است .
وی در پایان سخنانش در این سمینار گفت: پاکستان توانسته است به چالش های سیاسی، امنیتی و اقتصادی موجود در راستای ایجاد ثبات و تحکیم دموکراسی در کشور فائق شود.
آساق**6125**1479
سیدبهادر حسینی **ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز در حالی با وزیر خارجه چین دیدار کرد که مسائل حل نشده همچنان روابط بین واشنگتن و پکن را تهدید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه چین در دیدار با بلینکن تاکید کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نباید به میدان جنگ برای قدرت های بزرگ تبدیل شود و گفت که واشنگتن اقدامات بی پایانی برای سرکوب اقتصاد و فناوری چین انجام داده است.

وانگ یی به بلینکن گفت که واشنگتن نباید از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین و توقف تسلیحاتی آن استفاده کند.

وزیر امور خارجه چین در دیدر با همتای آمریکایی خود بر ضرورت راه حل دو دولتی در فلسطین اشغالی برای حفظ ثبات تاکید کردند.

در این گفت‌وگو چین از دستیابی به صلح در فلسطین از طریق گفتگو و مشورت حمایت کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به روابط روسیه و چین پرداخت و گفت: روسیه یک شریک استراتژیک است و هیچ طرف سومی حق دخالت در همکاری اقتصادی و نظامی مسکو و پکن را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی چین دخالت نکند.

 سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از واشنگتن خواست که تحریم‌ها علیه پکن را متوقف کند و افزود: آمریکا نباید ما را به عنوان یک قدرت رقیب در نظر بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حالی وارد چین شده است که روابط بین دو کشور اندکی بهبود یافته اما همچنان مسائل حل نشده فی مابین، ثبات در روابط بین این دو قدرت جهانی را تهدید می کند.

در همین حال چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات بیشتر اظهار کرد واشنگتن برای برداشتن گام هایی علیه شرکت های چینی که به اعتقاد آنها امنیت آمریکا و اروپا را تهدید می کنند، آماده است.

همچنین در دولت آمریکا بحث های مقدماتی درمورد تحریم بانک های چینی به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین، صورت گرفته اما مقامات به رویترز گفتند که دولت هنوز برای انجام این کار طرحی ندارد.

این در حالی است که واشنگتن تاکنون برخی تحریم‌های بانک‌های اصلی چین را به دلیل تاثیراتی که ممکن است بر اقتصاد جهانی و روابط بین دو کشور داشته باشد، متوقف کرده است.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد از زمان دیدار بایدن با شی جین پینگ در نوامبر سال گذشته در سان فرانسیسکو، ارتباطات بین دو کشور نشان دهنده روند توقف کاهش ارتباطات و تثبیت آن است.  

براساس این گزارش، سفر بلینکن به پکن در حالی صورت می گیرد که کنگره و سنای آمریکا در هفته جاری لایحه کمک 8 میلیارد دلاری به تایوان را تصویب کرد. هدف از اختصاص این بودجه به تایوان، کمک به این کشور در مقابله با اقدامات چین در منطقه است.

سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد