Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نائب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است تک نرخی شدن ارز به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز قدرت بیشتری خواهد داد.
 
به گزارش خرداد پدرام سلطانی، نائب رییس اتاق ایران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص بسته شدن حساب بانکی تجار ایرانی در کشور امارات گفت: «البته امارات و چین مدتی است این کار را انجام می دهند؛اما باید در نظر داشت که دلیل اینکه برخی از حساب ها بسته شده است یا خبری عنوان می شود که حساب ها بسته خواهد شد،متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصل قوانین یا مقررات مبارزه با پولشویی مبنا قرار گرفته است و این موضوع دیگر ارتباط مستقیمی با تحریم ندارد.»
 
او افزود:«تجار ایرانی به دلیل اینکه هنوز ارتباطات بانکی شان با دنیا به میزان لازم بر قرار نشده، مجبور هستند که حساب‌هایی را در کشور های دیگر داشته باشند تا بتوانند نقل و انتقالات پولی شان را از آن طریق انجام بدهند،اما به این دلیل که برای نقل و انتقالات اسناد و مدارکی را نمی توانند ارائه دهند یا مورد قبول قرار نمی گیرد، به جهت ظن پولشویی این حساب ها بسته می شود.»
 
دلار به ۳۸۰۰ برنمی‌ گردد
 
نایب رییس اتاق ایران در رابطه با افزایش قیمت دلار به بالای ۴ هزار تومان گفت:« به نظر من ما نباید انتظار داشته باشیم دلار به ۳ هزار و ۸۰۰  تومان بازگردد.»
 
او ادامه داد:« دلار با تناسب تورمی که در چند ساله گذشته داشته، خود را تعدیل و ترمیم می کند؛ بالاخره در چهار سال دولت آقای روحانی اگرچه در سال آخر تورم تک رقمی شد و دستآورد بسیار خوبی بود، ولی انباشت  این تورم و وما به التفاوت آن با تورم جهانی لاجرما باید اثر خود را در نرخ ارز نشان می داد که  این اتفاق افتاد.»
 
سلطانی بیان کرد:« البته عوامل دیگری هم  مؤثر بود؛ که از جمله می توان به کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد که خود مقداری پول‌ها را به سمت بازار موازی مثل بازار ارز منتقل می کند. همینطور کاهش قیمت نفت،کاهش صادرات نفت،کاهش درآمد های ارزی ناشی از فروش نفت و همینطور کاهش صادرات غیر نفتی،همگی عواملی بودند که در کنار هم قرار گرفته و موجب شدند که نرخ ارز افزایش پیدا کند.»
 
نائب رییس اتاق ایران تصریح کرد:« من این افزایش نرخ ارز را در حال حاضر لازم و درست می بینم؛ یعنی اتفاق عجیبی در اقتصاد ما نیفتاده است. نباید نگران باشیم . دولت فقط باید تلاش کند که کماکان انضباط پولی را حفظ کند که مجدداً باعث نشود تورم کشور شعله ور شود، یا دو رقمی شود. اگر نهايتا در این چرخه معیوب بیفتیم، دوباره باید منتظر نرخ تورم بالا نرخ باشیم.»
 
او در رابطه با تأثير افزایش قیمت ارز وتک نرخی کردن  گفت:« البته این افزایش مقداری می تواند بهسیاست تک نرخی کردن ارز کمک کند به شرط آنکه دولت احتیاط کند.»
 
ارز تک نرخی به بانک مرکزی قدرت می دهد
 
نایب رییس اتاق تهران همچنین گفت:« دو سال پیش زمانی که بازار ارز با ثبات بود ،بهترین زمان برای حرکت ها و گام های بلند به سمت تک نرخی کردن بود؛اما متاسفانه بانک مرکزی در آن زمان این اقدام را انجام نداد. الان طبيعتا باید محتاطانه این کار را کند. یعنی  حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز نباید متوقف شود.»
 
او بیان کرد:«یکی از راههای حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز این است که به تدریج کالاهایی را که نرخ ارز مبادله ای به آنها تعلق می‌گیرد بر حسب اولویت و ضرورتشان طبقه بندی شوند. همچنین کالاهایی که ضرورت پایینی برای دریافت ارز دارند،از شمول تعلق ارز مبادله ای باید خارج کنند.»
 
نائب رییس اتاق ایران عنوان کرد:« باید مرحله به مرحله این تصمیم اجرایی شود و امیدوارم که به زودی به سمت ارز تک نرخی حرکت کنیم. اتفاقاً  تک نرخی شدن ارز به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز قدرت بیشتری خواهد داد.»
 
او در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شما از رشد اقتصادی سال جاری چیست،نیز گفت:« فکر می کنم رشد اقتصادی امسال با توجه به محیط کسب و کار و شاخص های تولید رقمی در بازه 3 تا حداکثر 4 درصد باشد.»
 
سلطانی ادامه داد:« در مجموع با توجه به وضیعتی که قیمت نفت داشت،میزان صادرات نفت کشور، صادرات غیر نفتی و سایر اجزای تعیین کننده نرخ رشد اقتصادی در بخش های دیگر نشان می دهد که رشد اقتصادی بیشتر از 4 درصد نخواهد بود.» برچسب ها: نائب رییس ، اتاق بازرگانی ایران ، دلار ۳۸۰۰ تومانی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است و اختتامیه این جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید شاهرخی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شورای توسعه گردشگری استان کرمان راه‌اندازی شده است و دبیرخانه کرمان 1404 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مکمل جهش تولید را مشارکت مردم می‌دانند، گفت: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مجموعه‌های خصوصی همکاری خوبی را در پیش گرفته که یکی از این نهادها اتاق بازرگانی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره ملی چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمان نیز در این زمینه به صورت کتبی اعلام آمادگی کردند و اتاق بازرگانی نیز در انتخاب استان کرمان موثر بوده است، ادامه داد: اختتامیه این جشنواره قرار است در نیمه دوم آبان‌ماه در کرمان برگزار شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه جلسات برنامه‌ریزی این جشنواره در تهران و کرمان برگزار خواهد شد، گفت: این امکان وجود دارد که از تمام مفاخر علمی، فرهنگی، هنری و غیره در زمان این جشنواره استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان امسال میزبان چند رویداد بزرگ فرهنگی هنری است، افزود: همایش بین‌المللی راه ابریشم نیز مهرماه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در شهرستان بم برگزار می‌شود، بیان کرد: سمینار باستان شناسان ایران اسفندماه در جیرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در هفته میراث فرهنگی اشیا و آثار تاریخی استان کرمان که در موزه ملی کشور نگهداری می‌شود برای بازدید عمومی مردم به کرمان منتقل می‌شوند، گفت: بالغ بر 4 هزار شی تاریخی از استان کرمان در موزه ملی نگهداری می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه کرمان آنگونه که باید معرفی نشده و انعکاس مطلوبی از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان در رسانه‌ها نبوده است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز کرمان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد تا کرمان در حلقه گردشگری گردشگران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری استان کرمان مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی است که لازمه آن معرفی خوب کرمان است، ادامه داد: کرمان 10 اثر تاریخی و طبیعی ثبت جهانی دارد که حتماً باید این آثار به جهانیان معرفی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه جشنواره چندرسانه‌ای وزارت میراث یک ظرفیت خوب برای معرفی کرمان است و اتاق بازرگانی از آن حمایت می‌کند، افزود: جدای از این جشنواره وزارت میراث فرهنگی حتماً باید به وظیفه قانونی خود برای معرفی استان کرمان که یک خاستگاه تمدنی دارد اقدام کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه