Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- وزیر نیرو اولویت اول در موضوع زلزله زدگان را تامین سلامت آنان دانست و گفت: وزارت نیرو موضوع تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی زلزله زدگان را به صورت ویژه در برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردکانیان عصر یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: کیفیت آب جزو خط قرمز وزارت نیرو است و ما بر روند ورود آب به شبکه و از نظر استاندارد بودن کیفیت آن نظارت و کنترل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون آب مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده را نیز به صورت بسته بندی و سالم تحویل آنها داده ایم، گفت: برای تامین آب سالم و بهداشتی مردم این مناطق اکنون مشکلی نداریم.
وی جمع آوری فاضلاب را یکی از دغدغه های وزارت نیرو در مناطق زلزله زده دانست و گفت: کنترل فاضلاب به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماری در اولویت وزارت نیرو است.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه برای تردد زوار اربعین امکاناتی مانند حمام سیار در نظر گرفته شده بود، گفت: این امکانات شامل 100 دوش حمام را به مناطق زلزله زده انتقال دادیم و 400 دوش دیگر را به این مناطق منتقل خواهیم کرد.
اردکانیان همچنین اظهار کرد: از نظر تامین برق در مناطق زلزله زده مشکلی نداریم و مردم می توانند از برق برای گرمایش استفاده کنند البته باید استانداردهای لازم را در این ارتباط رعایت کنند و به نکات ایمنی توجه نمایند.
وی همچنین از شرکت گاز خواست جریان گاز واحدهای مسکونی سالم را هرچه سریعتر وصل نماید تا مردم برای گرمایش مشکلی نداشته باشند.
او در ارتباط با پیشنهاد استاندار کرمانشاه در مورد تخصیص سهمیه آب کشاورزی استان نیز گفت: این موضوع را در اولین فرصت بررسی می کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد استان شد.
لاریجانی از مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بازدید و با مردم مناطق زلزله زده دیدار و گفتگو کرد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 437 کشته و 10 و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: درباره جداول ۱۴ و ۲۱ که مربوط به نرخ ارز است، ابهام وجود دارد. ما همین بحث را در حوزه دارو هم داریم و باید مشخص شود که مبنای نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی یا ۴۲۰۰ تومانی چیست، چرا که در این صورت مبلغ ریالی متفاوت می‌شود.

وی بیان کرد: طبق توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شود، مگر آنکه بخواهیم سطح خرید و پشتیبانی از دارو را کاهش دهیم که این به معنای گران‌ شدن دارو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت ۱۸۰ همت برای دارو پیش‌بینی نکند، وضعیت  مانند سال گذشته می‌شود که ارز تامین نشد یا یارانه تسعیر جبران ریالی نمی‌شود و نتیجه آن هم مشکل در بازار دارو است. دارو، کالاهای مصرفی پزشکی و شیرخشک مهم است که باید با سیاست‌های جبرانی ارز آن را تامین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد، توضیح داد: دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو را به صورت یارانه‌ای تامین می‌کند که در قالب جدول هدفمندی آمده است. عددی که امسال پیش‌بینی شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: مبنای ما برای تامین ارز دارو، نرخ مصوب کالاهای اساسی است که تصویب شده دارو و کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی تخصیص پیدا کند که این نرخ توسط کارگروهی که در قانون آمده، تعیین می‌شود. باید بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به داروخانه و شرکت‌های پخش دارو و تولیدکنندگان دهد و قسمت دوم مربوط به مابه‌التفاوت نرخ ارز است، بر این اساس ما سازوکار سال گذشته را برای دارو امسال هم اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نظر منابع پیش‌بینی شده حدود ۷۵ همت امسال آمده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کفایت می‌کند و می‌توانیم بازار دارو را با همین رقم مدیریت کنیم. مدیریت یارانه دارو مانند بازار آرد و گندم از اولویت‌های اصلی دولت است. سال گذشته عملکرد ما در مدیریت دارو مثبت، موثر و قابل دفاع بود و امسال هم منابعی را پیش‌بینی کردیم که طبق آن پیش می‌رویم.

کد خبر 6092859 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور