Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «ریاض المالکی» وزیر خارجه دولت وفاق ملی فلسطین با اشاره به اینکه بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در آمریکا سابقه نداشته است، گفت که پیگیری شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه جنایی بین المللی در اتخاذ چنین موضعی از سوی مقامات آمریکا، نقش داشته است.

به گزارش روز شنبه «فرانس پرس»، مالکی در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین، دو روز گذشته نامه ای از سوی وزارت خارجه آمریکا دریافت کردند مبنی بر اینکه وزیر خارجه نتوانسته شرایط و اسباب لازم را برای باز بودن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مالکی افزود: این موضوع سابقه نداشته و از وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید خواستیم در این باره توضیح دهند. آنها اعلام کردند که دوشنبه نشستی در سطح کارشناسان حقوقی تشکیل خواهند داد و سپس پاسخ روشنی در این باره به دولت فلسطین ارائه می دهند.
تبصره ای مبهم در قانون آمریکا حاکی از آن است که چنانچه تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایت علیه فلسطینی ها در دیوان بین المللی کیفری تحت پیگرد قانونی قرار دهد، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن بسته می شود.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با درخواست از این دادگاه برای تحقیق در مورد رژیم صهیونیستی، از این خط قرمز عبور کرده است. اما این قانون، یک راه برون رفت نیز برای رئیس تشکیلات خودگردان باقی گذاشته است.
دولت آمریکا و در مخالفت با موضع کنگره که خواستار بسته شدن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در این کشور است تصمیم گرفته که هر شش ماه یک بار، برگه تمدید ادامه فعالیت این سازمان را امضا کند.
نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین با اشاره به اینکه دو روز گذشته، زمان شش ماهه فعالیت این سازمان در آمریکا به پایان رسید، گفت: این نخستین بار از دهه هشتاد میلادی است که امضای برگه تمدید فعالیت سازمان در آمریکا به تاخیر می افتد.
مالکی همچنین گفت: اظهارات اخیر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و اشاره او به پیگیری شکایت از رژیم صهیونیستی و ادامه شهرک سازی هایش به دادگاه جنایی بین المللی در تصمیم گیری آمریکا برای بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین، تاثیر داشته است.
در همین حال «صائب عریقات» دبیر کل سازمان آزادی بخش فلسطین نیز در نامه ای به دولت آمریکا، این تصمیم را غیر قابل قبول دانست و گفت: این اقدام سیاسی و تنش زا، نقش آمریکا در عملیات سازش را تهدید می کند.
این مقام فلسطینی بار دیگر گفت: ما منتظر پاسخ روز دوشنبه آمریکا هستیم که قرار است پس از نشست ویژه با رهبران فلسطین، موضع مناسب خود را با توجه به تحولات جاری، اعلام کند.
این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه به نقل از مقام های آمریکایی از واشنگتن گزارش داد: دولت آمریکا به فلسطینی ها هشدار داد که دفترشان در واشنگتن را تعطیل می کند، مگر اینکه تشکیلات خودگردان به طور جدی وارد مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی شود.
دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین و سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن هنوز در مورد هشدار دولت آمریکا، اظهارنظری نکرده اند.
اگرچه رژیم صهیونیستی و طرف فلسطینی درحال مذاکرات مستقیم و فعالانه ای نیستند، دولت ترامپ در جهت میانجیگری برای انعقاد توافق سازش برای پایان دادن به درگیری های خاورمیانه اقدام کرده است. مقام های کاخ سفید با هدایت جرد کوشنر داماد ترامپ درحال آماده کردن طرحی پیشنهادی برای سازش هستند.
براساس این گزارش، آمریکا به سازمان آزادیبخش فلسطین اجازه داد دفتر خود در واشنگتن را در سال 1994 دایر کند. در سال 2011 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، فلسطینی ها توانستند پرچم شان را بر فراز این دفتر به اهتزار درآورند.
خاورم**9329**3404** مترجم: ندا بهبودی**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه