Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@15:57:45 GMT

سه راهی مرگ درانتظارتدبیرمسئولان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۳۰۹۸

سه راهی مرگ درانتظارتدبیرمسئولان

سه راهی چماس ازپرتردترین نقاط سپیدان همچنان درانتظاردستورات وبخشنامه های مسئولان شهرستانی و استانی بسرمی برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛سپیدان به واسطه داشتن آثار تاریخی وطبیعی متعدد، یکی از شهرستان‌های شاخص در زمینه گردشگری وجذب توریسم با شهره ملی و جهانی است. امروز فراهم نمودن زیرساختهای گردشگری به عنوان یک عنصر مهم در بین گردشگران مرسوم است و بیشترگردشگران قبل از سفربه بررسی وضعیت راههای آن منطقه می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافران وگردشگران علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی نیازمند راههای مطمئن وبی خطرهستند که شهرستان سپیدان از این نعمت بی بهره مانده است.

تأمین وایجاد زیر ساخت ها، امنیت مسیر ها از مواردی هستند که می توان  با ایجاد آنان در مناطقی که ظرفیت گردشگری دارند شاهد توسعه این صنعت قرن بیست و یکمی در شهرستان سپیدان بود.برکسی پوشیده نیست که رونق گردشگری در سپیدان باعث ایجاد ده ها فرصت شغلی و به دنبال آن رفع بی کاری می شود و همچنین می‌تواند ازحداقل ظرفیت های مناطق گردشگری برای مردم منطقه در آمدزایی ایجاد کند.اما متاسفانه باوجود ظرفیتهای بالقوه یاد شده این صنعت برخی از شرایط اولیه مورد بی توجهی و غفلت واقع  شده و به پوشه بایگانی تبدیل شده است .

درشهرستان سپیدان نقاط حادثه خیزی زیادی وجود دارد که موجب سر درگمی رانندگان و مردم و مسافران و گردشگران می شود یکی از این نقاط حادثه خیز درشهرستان سپیدان سه راهی چماس است ، نقطه ای که درمسیراصلی اکثرتفرجگاههای شهرستان واقع شده است.سه راهی که بدون هیچ گونه کارکارشناسی تبدیل به سه راهی شده است که سالانه جان مردم در این سه راهی به خطر می افتد.نبود تابلو وعلایم رانندگی, خط کشی در این مسیر و در عین حال هیچ گونه برنامه ای درراستای برطرف کردن معایب سه راهی چماس صورت نگرفته است .

نصب چند تابلوی اطلاع رسانی مناسب در جاده ها خیلی ساده تر از ساخت جاده است؛ وقتی جاده با هزینه های زیادی احداث می شود اما تابلوی اشتباه و یا نامناسب نصب می شود؛ در واقع تمام زحمات جمعی از متخصصان و کارکنان از بین می رود و از پیامدهای این غفلت نیز خسارات جانی و مالی خواهد بود.نبود تابلوهای نشان دهنده مسیر، علائم هشداردهنده، تابلوهای تعیین کننده سرعت مجاز، خط کشی های غیراستاندارد و... از جمله انتقاد آنان است.

نبودتابلوهای نشان دهنده مسیر، علائم هشداردهنده،دریکی از پرترددترین  نقطه شهر ارکان توریستی نقطه فارس برای مردم وگردشگران  مشکلاتی را بوجود آورده است.نشان های راهنمایی و رانندگی یا علائم و نشان های هستند که در جاده ها به منظور اطلاع رسانی به راننده ها و عابرین نصب شده است. با توجه به روند رو به افزایش خودروها، جاده ها و ترافیک شهری و آمدوشد میان شهری، این نمادها و علائم زیادتر، متنوع تر و کاراتر شده اند.
این سه راهی به دلیلی اینکه هم از طرف جاده اردکان به یاسوج و پیوستن به جاده کمربندی ؛موجب سر درگمی رانندگان می شود چرا که مسیر رفت و برگشت برای این مسیر شاید برای ساکنان محلی با توجه به تجریات مشخص باشد اما برای گردشگران و مسافرین که وارد این منطقه می شود ناشناخته است و و همین سر درگمی موجب به خطر افتادن جان مسافران وگردشگران و مردم در این شهرستان می شود .
 میطلبد که مسئولان امر فکری به حال سه راهی چماس که محل تردد مسافران وگردشگران بی شماراست بانصب تابلو های راهنمایی ورانندگی انجام دهند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جاده یک‌طرفه شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از یک طرفه شدن جاده چالوس در مسیر جنوب به شمال خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌باره گفت:‌ همانطور که پیشتر نیز اعلام شده بود با توجه به حجم تردد در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس، مسیر شمال به جنوب این محور از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز از مرزن‌آباد به سمت تهران مسدود شد و پس تخلیه بار ترافیکی مسیر شمال به جنوب جاده چالوس یکطرفه شد. این محدودیت تردد تا ساعت ۲۴ امروز ادامه خواهد داشت و پس از آن تردد به شکل دو طرفه اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محدودیت احتمالی تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک نیز گفت:‌ در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه نیز در صورت افزایش حجم تردد و با تشخیص فرمانده میدان این امکان وجود دارد که از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال شود. بر این اساس از ساعت ۱۲ ظهر این روز از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس محدودیت تردد یک‌طرفه اعمال می‌گردد. از ساعت ۲۴ همان روز نیز محدودیت تردد یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه خواهد شد.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده چالوس نیز گفت:‌ در مسیر جنوب به شمال این محور در حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده های هریجان و هزارچم شاهد ترافیک پرحجم و نیمه سنگین هستیم. در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران – شمال نیز در حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه وضعیت مشابه گزارش شده است.

وی در مورد وضعیت جوی جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال نیز گفـت: در این محورها و به خصوص آزادراه تهران - شمال شاهد بارش باران هستیم. لذا لازم است رانندگان علاوه بر دقت بیشتر در حین رانندگی با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت به شکل دو طرفه در حال انجام است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902016

دیگر خبرها

  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند