Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد: دوحه عملا به برخی از خواسته‌های اصلی ما تن داده است و اکنون ما منتظر اقدامات این کشور درخصوص اخوان المسلمین و حامیان تروریسم هستیم.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با سردبیران روزنامه‌های مصری در شهر قاهره مدعی شد: ما موضوعاتی بسیار مهمتر از مساله قطر داریم مانند "تروریسم" در ایران، لبنان و یمن و نباید ذهنمان را در این شرایط درگیر اظهارات مسؤولان قطری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبیر گفت: ما شش خواسته اصلی داریم و با وجود اظهارات تند مسؤولان قطری آنها به برخی از آنها مانند امضای توافقنامه مبارزه با تروریسم با آمریکا و توقف حمایت‌ها از حماس جهت نتیجه دادن تلاش‌های مصر در مساله آشتی پاسخ دادند.

وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: قطر باید تلاش بسیار بیشتری در راستای تحقق خواسته‌های کشورهای تحریم کننده انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای تحریم کننده قطر اکنون منتظر اتخاذ اقداماتی از سوی این کشور در مورد پناه دادن به چهره‌های تحت تعقیب، حامیان مالی تروریسم و اخوان المسلمین هستند، تاکید کرد: بحران قطر راه حل نظامی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات محمد عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر مبنی بر آمادگی دوحه برای مقابله نظامی با کشورهای تحریم کننده مدعی شد: ما بارها گفته‌ و تکرار کردیم که بحران قطر راه حل نظامی ندارد و این بحران مساله‌ای بسیار بسیار کوچک است و ما نباید آن را بزرگ کنیم. ما مسائل مهمتری مانند دخالت‌های ایران در امور کشورهای منطقه، خطری که این کشور برای منطقه ایجاد می‌کند، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و حمایتش از "تروریسم" و نیز برقراری ثبات در عراق، حل بحران سوریه و بحران‌ها در کشورهای یمن و لیبی و به طور کلی تروریسم و افراط گرایی داریم.

الجبیر با تاکید بر اینکه این موضوعات بسیار بزرگتر از مساله قطر هستند، تاکید کرد: حل بحران قطر بستگی به تغییر رفتارها و سیاست‌های دوحه دارد.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه مدعی شد: آنچه که عربستان و کشورهای هم‌پیمان با آن از دوحه می‌خواهند تنها عدم حمایت از تروریسم، عدم پشتیبانی مالی از آن، عدم حمایت از افراط گرایی و نیز چهره‌های تحت تعقیب و مجرمان و فراهم نکردن تریبون‌های رسانه‌ای برای تبلیغ افراط گرایی و عدم دخالت در امور سایر کشورهاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان در بخش دیگری از این کنفرانس درباره حملات این کشور علیه یمن مدعی شد، درک نادرستی درباره آنچه در یمن رخ می‌دهد، وجود دارد. ما برای ورود به یمن گزینه‌ای نداشتیم و ورود ما به این کشور شبیه اقدام مصر در حفظ امنیت مرزهایش با لیبی بود. تمامی تلاش‌ها برای بازگرداندن دولت (دولت مستعفی یمن) به قدرت از طریق گفت‌وگو شکست خورد به همین دلیل و به ویژه در پی تهدیدات نیروهای وابسته به انصارالله علیه مرزهایمان، مجبور به دخالت نظامی در یمن شدیم!

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشورهای همسایه است.مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرزهای آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهرهای مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشورهای حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

کد خبر 6095070 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • (ویدئو) سورپرایز عادل فردوسی‌پور در پشت صحنه برنامه
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • (ویدئو) عادل فردوسی‌پور سورپرایز شد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود