Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین جذب شود.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ شرایط آب و هوایی در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد به نحوی که بهترین مکان برای احداث نیروگاه‌های بادی و پنل‌های انرژی خورشیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قزوین در کانال باد منجیل قرار دارد افزود: تاکنون نیروگاه‌های بادی خوبی در قزوین احداث شده و آغاز به‌کار کرده که کمک قابل توجهی به تولید برق در استان قزوین شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین از سرمایه‌گذاری هشت کشور خارجی در اران خبر داد و عنوان کرد: کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، چین، کانادا، اتریش و امارات برای سرمایه‌گذاری در استان قزوین مذاکره کرده‌اند که چگونگی آن در دست بررسی است.

حبیبی با اشاره به اینکه رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی‌های نو است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان داشته باشیم.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در 7 ماهه نخست امسال را بیش از 458 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب سه طرح بوده که 45 میلیون دلار آن تاکنون جذب شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 500 مگاوات، نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت 10 مگاوات و تولید انواع پریفرم، انواع ظروف پلاستیکی دهان گشاده و درپوش پلاستیکی از جمله این طرح‌ها است.

معاون اقتصادی استاندار اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در 7 ماهه نخست سال 96 حدود 14 درصد نسبت به عملکرد سال 95 رشد داشته است.

انتهای پیام/

R41364/P1357/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها