Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@19:24:13 GMT

کمبود و شوری آب در فراشبند و روستاهایش

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۹۸۷۷

کمبود و شوری آب در فراشبند و روستاهایش

کیفیت نامناسب و EC بالای آب در شهرستان فراشبند سبب شده که برخی از مناطق و روستاهای آن با مشکل آب شرب روبه‌رو باشند.

به گزارش قدس آنلاین، نزدیک ۱۰ سال است که استان فارس دچار تنش آبی شده و ۱۹ شهر استان در مرز بحران  قرار گرفته اند و کیفیت آب نیز دچار مشکل است.

ایوب ملکوتی، معاون بهره‌برداری آبفای استان فارس، فراشبند را از شهرهای دارای تنش اعلام می کند که با وجود کارهایی که تاکنون انجام شده اما مشکل آب آن همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تملک چشمه را راهی می‌داند که می‌تواند مشکل آب این شهرستان را به طور کامل برطرف کند اما می افزاید: دولت باید اعتباری را برای این کار در نظر بگیرد.

روستای قنات باغ یکی از روستاهای این شهرستان فراشبند است که آب شور آن سبب شده مردم برای تامین آب شرب به دستگاه‌های آب شیرین‌کن رو  بیاوردند. حمزه عارفی، دهیار روستا می گوید: آب بی‌کیفیت سبب شده که بیشتر مردم آب شیرین‌کن نصب کنند اما باز هم کیفیت آب مطلوب نیست با این حال مردم به نوشیدن همان آب ناچار هستند.

سیدمحمودرضا علوی‌نژاد، رئیس آبفای روستایی فراشبند نیز اذعان می‌کند که نه تنها روستای قنات باغ بلکه این مشکل در سراسر شهرستان و همه روستاهای فراشبند وجود دارد.

علوی‌نژاد راهکار بی‌کیفیت بودن آب روستاهای فراشبند را نصب آب شیرین‌کن می‌داند و معتقد است که نصب آب شیرین‌کن‌های روستایی نیاز به اعتبار دارد و ورود بخش خصوصی در این زمینه راهگشا است.

آنگونه که علوی‌نژاد می‌گوید، از آب شیرین‌کن‌های معمولی از ۱۰۰ لیتر آب تنها ۶۰ لیتر تصفیه شده می‌توان بهره‌برداری کرد اما با نصب آب شیرین‌کن با فناوری نانو از ۱۰۰ لیتر آب، ۹۵ لیتر تصفیه شده به دست می‌آید.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب کرخه از کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

امین ملکشاهی با بیان این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستور قضایی برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو سرنشین آن را بازداشت کردند و هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

ملکشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • ببینید | خون‌شوری از کوچه‌ها
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات